گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

این سایت مربوط به کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام است.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

شهید مجتبی دارانی

دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۰۸:۴۰ ب.ظ
@khatesorkh1

============>🔹🌹🌹
🇮🇷#ایران

معلومات شخصیة الشهید فی  
حَرب مقدسة(الحرب بین عراق و ایران )

الاسم : مجتبى محمدى دارنى 🌹🕊
 
تاریخ المیلاد :1965

تاریخ الشهادة :   1984 مارس 1

محل الشهادة : جزیرة مجنون - طلاییه

کیفیة  الشهادة : غیر معروف

المنصب : الحارس

============>🔹🌹🌹

personal identification of
martyr: Holy defence

 Name: Mojtaba Mohammadi darani🕊🌹

Date of birth: 1965

Date of martyrdom:1/3/1984

place of martyrdom: Majnoon island -Talaeiyeh


The way of martyrdom: unknown

Rank : guard

 ~~~~~~~~~~~~🔹🔹🌹
🌐گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام
==========================
 شهداء کنوز المعلومات فی العالم الإسلامی
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
🌐Martyrs of the Islamic world's information treasures
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
زندگینامه ومعرفی کانال شهید⏬
 🆔 @martyrs_of_Islamic_world

 http://ادرس وبلاگ
 martyrsofislamicworld.blog.ir

#شهید_مجتبی_محمدی_دارانی

#معرفی_نامه

📝شهید مجتبی محمدی دارانی، سوم شهریورماه ۱۳۴۴ش در تهران چشم به جهان هستی گشود. در دوران تحصیل، همواره جزو شاگردان ممتاز کلاس بود. بعد از این‌که دیپلم خود را گرفت، یک سال تا خدمت سربازی مهلت داشت، در این مدت نتوانست بیکار بنشیند و به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در قسمت امور تربیتی شروع به کار نمود. فعالیت مجتبی در مدرسه میثم واقع در منطقه مجیدیه تهران بود. شهید بزرگوار به کار خویش عشق می‌ورزید و عاشقانه حتی روزهای تعطیل را به مدرسه می‌رفت و انجام وظیفه می‌نمود، او در مدرسه از بهترین‌ نیروها بود.

🔰 محمدی دارانی در مردادماه ۱۳۶۲ش به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در هجدهم بهمن‌ماه ۱۳۶۲ش به ندای خمینی کبیر (ره) لبیک گفت و قدم در جبهه‌های نور علیه ظلمت نهاد. پاسدار شهید، مجتبی محمدی دارانی در دانشگاه جبهه با رتبه خوبی پذیرفته شد. این شهید والامقام، در عملیات خیبر در منطقه طلائیه و جزایر مجنون که یکی از عظیم‌ترین عملیات تاریخ هشت سال دفاع مقدس بود، شرکت کرد.

🔰شهید خیبر، مجتبی محمدی دارانی دارای صوتی واقعاً دلنشین بود و به‌قدری قرآن را زیبا تلاوت می‌نمود که در دوران دبیرستان در مسابقات قرآن مقام اول را کسب کرد. مجتبی در مجالس دعای کمیل و توسل شرکت می‌جست و به عشق مولا و سرور خویش مداحی و نوحه‌سرایی می‌کرد. از عاشقان و مشتاقان امام روح‌الله (ره) بود و یکی از آرزو‌هایش زیارت جمال مبارک ایشان بود که این سعادت در دنیا نصیب شهید بزرگوار نگشت.

🔰خون پاک پاسدار پرافتخار اسلام، مجتبی محمدی دارانی سرانجام در تاریخ یازدهم اسفندماه سال ۱۳۶۲ هجری شمسی در بزرگ‌ترین عملیات تاریخ هشت ساله جنگ تحمیلی یعنی عملیات خیبر که در منطقه طلائیه و در جزایر مجنون شمالی و جنوبی برگزار گردید، بر زمین ریخت و اسلام را با شهادت خود در سن هجده سالگی زنده نمود. پیکر مطهر معلم قرآن، پاسدار شهید مجتبی محمدی دارانی پس از سیزده سال دوری از وطن، در محرم‌الحرام ۱۳۷۵ش به میهن اسلامی بازگشت.

#وصیتنامه_شهید_به_دانش_آموزان
 
🔱در بخشی از وصیتنامه این شهید آمده است: دانش آموزان عزیز و برادران کوچک من بدانید که اهمیت درس خواندن و تعلیم کمتر از رفتن به جبهه و فعالیت در سنگر رزم با دشمنان دین و قرآن نیست. زیرا با داشتن فرهنگی کاملا اسلامی میتوانیم سد محکمی در برابر دشمنان اسلام برپا کنیم.

🔱عزیزانم به نماز(مخصوصا جماعت) بیشتر اهمیت بدهید و با قرآن بیشتر آشنایی پیدا کنید و برای قرآن احترام خاصی قائل شوید زیرا که قران کتاب سعادت و دستور زندگی راستین و کتاب سیاست و هدایت میباشد.

🔱دوست دارم اگر جنازه ام را نیافتید که هیچ ولی اگر جنازه ام به دستتان رسید به پیروی از علامه مجلسی در ورقی از ۴۰ نفر مسلمان با ایمان در مورد اینکه من شخصی با ایمان و مسلمان بوده ام امضاء بگیرید و در کفنم بگذارید.

 @khatesorkh1

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی