گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

این سایت مربوط به کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام است.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

شهید محمد رضا غلامی

يكشنبه, ۳ دی ۱۳۹۶، ۰۸:۰۷ ب.ظ


============>🔹🌹🌹
🇮🇷#ایران

معلومات شهید الشهید فى حرب مقدسة (الحرب بین عراق و ایران)

الاسم : محمد رضا  غلامی  🌹🕊
 
تاریخ المیلاد : 1968دیسمبر   16

تاریخ الشهادة : 1987 ینایر 21

محل الشهادة : إیران- شلمجه

کیفیة  الشهادة: ضرب قذائف الهاون

المنصب : باسیج

============>🔹🌹🌹

personal identification of
martyr: Holy defence

 Name: Mohammad-Reza  gholami🌹🕊

Date of birth: 16/12/1968

Date of martyrdom:21/1/1987

place of martyrdom: Shalamcheh


The way of martyrdom: hitting by shrapnel

Rank : Basiji

 ~~~~~~~~~~~~🔹🔹🌹
🌐گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام
==========================
 شهداء کنوز المعلومات فی العالم الإسلامی
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
🌐Martyrs of the Islamic world's information treasures
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
زندگینامه ومعرفی کانال شهید⏬
 🆔 @martyrs_of_Islamic_world

 http://ادرس وبلاگ
 martyrsofislamicworld.blog.ir

#شهید_محمدرضا_غلامی

#معرفی_نامه

🍁آقا محمدرضا در تاریخ ۱۳۴۷/۹/۲۵ در بیمارستان شهید اکبر آبادی(فرح سابق) به دنیا آمد و این زمانی بود که خانواده در محله سعادت زندگی می‌کرد. او را محمدرضا نامیدند چرا که مادر علاقه‌ای به این نام داشت. او تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه دولتی جواد گذراند و در سال ۱۳۵۸ در مدرسه راهنمایی مهدوی مشغول به تحصیل شد. پس از پایان تحصیلات راهنمایی، درسال ۱۳۶۲ به دبیرستان شهسواری(ملک پور فعلی) رفت و سال اول و دوم را به اتمام رسانیده و قبل از پایان سال سوم در رشته اقتصاد و اجتماعی در همان مدرسه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

🍁وی از همان کودکی بسیار آرام و متین بود و باعث سرور اطرافیان می‌شد. در تشکل‌ها و گروه‌های مختلف از جمله گروه فرهنگی مسجد بینایی، ستاد اجرایی طرح کاد آموزش و پرورش و بخش آموزشی کانون بعثت و...  عضویت داشت.

🍁دوستان زیادی داشت و دائما با ایشان حشر و نشر داشت و اکثرا با یکدیگر در پایگاه بسیج مشغول فعالیتهای فرهنگی و پشتیبانی جنگ بودند.

 🍁به همراه پدر، برادران و پسر خاله خود در کلاسهای قرآنی استاد مولایی شرکت می‌نمود و در فعالیت برای جنگ بیشتر به مسجد محل، یعنی مسجد بینایی می‌رفت. همان ابتدای نوجوانی در بسیج عضویت یافت. آقا محمدرضا پس از شهادت برادر خود آقا مجتبی راه اورا پیش گرفت. دائما به مزار او سر می‌زد و سکوتی عمیق او را فرا می‌گرفت.

🍁دائما در حال تعمق و فکر بود.
در تشییع پیکر آقا محمدرضا جمعیت انبوهی در مسجد و خیابانهای اطراف شرکت نمودند. آقا محمدرضا پس از ماه‌ها شرکت در جبهه نهایتاً در تاریخ ۱۳۶۵/۱۱/۱ در عملیات کربلای۵ که با رمز عملیاتی یا فاطمه الزهرا(س) آغاز گشته بود مورد اصابت ترکش‌های فراوان قرار گرفته و به شهادت رسید.


وی در وصیت نامه خود چنین می‌نویسد:📝

بسم اللّه الرحمن الرحیم

الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل اللّه باموالهم و انفسهم اعظم درجه عنداللّه و اولئک هم الفائزون
سوره توبه آیه ۱۹📖

🍁آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند آنها را نزد خدا مقام بلندی است و آنان بالخصوص رستگاران و سعادتمندان دو عالمند.

🍁با سلام حضور حضرت مهدی عج اللّه و نایب بت شکن او امام امت خمینی کبیر و با سلام حضور خانواده شهدا و مفقودین و اسرا و جانبازان و تمام شیعیان جهان.

🍁و اما وصیتی به پدر و مادر مهربانم
هرچند که من قابل نیستم تا وصیتی برای شما بنویسم و حق فرزندی را نسبت به شما چندان که باید به جا نیاورده ام، اما از این رو که امکان دارد دیگر شما را ملاقات نکنم به عنوان خداحافظی این جملات را می‌نویسم.  پدر و مادر عزیزم اگر به فیض عظمای شهادت نائل شدم از شما تقاضا دارم این فرزند کوچک خود را حلال کنید و برای من دعا نمایید چون اگر دعای پدر و مادر نباشد (که بحمداللّه تا به حال بوده است) کار انسان در آن عالم لنگ است.

🍁شما ناراحت رفتنم از این دنیا نباشید چون فرزندتان را از دست نداده‌اید بلکه تازه به دست آورده‌اید. می‌دانم که ممکن است ناراحت شوید چون همانطور که قبلا هم گفته بودم آقا امام حسین(ع) موقع فرستادن علی اکبرش به میدان رزم ناراحت بود اما چون جهت رضای خدا بود برایش مسئله‌ای نبود، شما هم که از کودکی مرا با مجالس اباعبداللّه آشنا کرده‌اید مسلماً به او اقتدا خواهید کرد من از زحمات بسیار شما که توانایی بیان آنها را ندارم تشکر می‌کنم و از شما می‌خواهم که به زخم زبان‌های نامردمانی که اسلام و حسین (ع) را درک نکرده‌اند گوش ندهید که شما فرزندتان را به امانت گرفته بودید و به صاحب اصلیش برگرداندید که امیدوارم در دنیا و آخرت از نعمت‌های الهی بهره‌مند شده و در روز محشر با ائمه علیه‌السلام محشور شوید.

🍁و از خواهران گرامم هم خواهش می‌کنم که موازین اسلامی و حجاب را رعایت کنید و در کارهایتان به خانم زینب سلام اللّه علیها اقتدا کنید.

🍁و ضمنا از دوستان و آشنایان تقاضا دارم که قرآن را فراگیرند و نماز اول وقت را همراه با جماعت به جای آورید و حتما در مجالس اهل بیت شرکت کنید و در آنجا در حق این حقیر دعا کنید.
و از همه عزیزان عاجزانه تمنا دارم که مرا حلال کنید و بدی مرا به خوبی خودتان ببخشید و آخرین حرف من این است که امام را تنها نگذارید که اگر سعادت دنیا و آخرت را می‌خواهید در پناه این سید بزرگوار می‌یابید.

https://t.me/joinchat/AyPRAj7dFEYx9DGTm61OZw

۹۶/۱۰/۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجمع جهانی خادمین شهدا_ شاهد خبر گنجینه شهدای جهان اسلام

جنگ تحمیلی - دفاع مقدس - عراق -

زندگینام

شهید محمد رضا غلامی

گنجینه شهدای جهان اسلام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی