گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

این سایت مربوط به کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام است.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

رمضانی:

سلام علیکم عرض ادب احترام در خدمتم امشب با موضوع شهادت دوست شهید ادامه مبحث قلبی فقط خواهش میکنم همه خادمین شهدا اماده باشند

مخصوص امشب که سالروز عفاف حجاب هست

ممنونم از همه شما بزرگواران وجناب همدانی بزرگوار واقعا خدا قوت

💐✅💐

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین.

سلام علیکم عرض ادب احترام شبتون بهشتی خوبین ان شاءالله خادمین شهدا

ان شاءالله در خدمت شما بزرگواران هستم با ادامه بحث دوست شهید گام ها نکات کلیدی مهم فرستادم

امشب گزارش کار و انشاء الله خاطرات جالبی از چادر

💐✅💐

دوستان هستید

کیا دوست شهید پیدا کردند

کسانی که جلسه قبل دوست شهید گرفتن

بفرمائید صحبت کنید

#دفاع از کشور جزء فطرت هر انسانی

مسئله دفاع از محیط زندگی و کشوری که در آن انسان زندگی می کند،جزء بدیهی ترین مسائل دنیاست.بدین معنا که هر جامعه ای که بخواهد استقلال داشته باشد واز تحت سلطه غارتگری ذخائر مادی و معنوی و فرهنگی بیگانگان خارج شود،چاره ای ندارد جز اینکه نیروهای مسلح قوی با تجهیرات پیشرفته روز داشته باشد تا دشمنان بدانند که اگر روزی چشم طمع به آن کشور بدوزند با عکس العمل شدید روبه رو خواهد شد این #دفاع از محیط زندگی نه تنها در انسان،بلکه بلکه جزء غریزه هر حیوانی می باشد بر همین مبنا که حیوانات نسبت به محیط زندگی و جنس ماده خود حساس می باشند.به گونه ایی که هر وقت بخواهد حیوان دیگری به جان فرزندان و ناموس و محیط آنها حمله کند. به #دفاع بر می خیزد ند و تا پای جان از آن دفاع می کنند.بر همین اساس در ایران اسلامی هر وقت حاکمی با غیرت و شجاع و دیندار در رأس کار بوده نگذاشته ذره ای از خاک مملکت اسلامی به غارت رود.ودر برابر تجاوز دین و ناموس ایستاده است،و هر زمانی که حاکمان فاسد و ظالم و عیاش حکومت کرده اند ، کشور محل تاخت تاز بیگانگان و غارت فرهنگ و ثروت این مرز و بوم بوده است و نمونه بارز آن در حکومت منحوس قاجار پهلوی و دیگران بوده است.

صفحه 30کتاب سبکبالان عاشق

نویسنده خودم

سلام

دوستان شهدا

بچه های حضرت ماه 

افسران جنگ نرم 

فداییان ولایت 

شهدای اینده 

شهید با جانش خون را به جامعه ترزیق می کند چون داوطلبانه جان دادند این ها نزد خدا ابرو دارند خدا هم روی انها را زمین نمی گذارد نباید بگذاریم شهدا فرامواش شوند اگر جای شهدا که الان الگوی ما هستن خدایی نکرده کسانی دیگه بگیرند جامعه رو به نابودی هست ببینید عزیزانم درب شهادت همیشه و در هر زمان باز هست مثل همین حالا شهدای حرم بعضبیا متولد ۷۵بعضی بیست ساله هستن بعضی تازه داماد جان دادند تا فرهنگ ایثار بماند رفتن تا فرهنگ شهادت جاودانه بماند نگذارید خون شهدا فرهنگ شهدا وصایا دغدغه های شهدا رو،،،،زمین بماند نگذارید فرهنگ شهادت کم رنگ و فراموش شودشهدا برای خدا رفتند شهدا هیچ تعلق خاطر نداشتن فقط برای خدا بود برای بیداری رفتن شهید از زنده ها هم زنده تر است تورا خدا بیاین مثل شهدا باشیم بیاید هر کدام یه دوست شهید داشته باشیم در تاریکی های زندگی چراغ راهمان باشند شهدابه سعادت رسید ند چون شهادت حقیقتی ست متعالی  

همای سعادت بر سر هر کس بنشیند رستگار می شود ما غصه می خوریم کسانی مثل شهدا جاشون خالی الان

از یه لحاظ دیگه نیستند در این دنیای پوشالی ماببند

وما از نعمت باشهدا انها

بودن محروم شدیم  

این ها رو سپید شدندبیاید دست به دامن شهدا بشیم حواسمان باشه کجای کاریم آیا به وظیفه خودمان عمل کردیم انهامثل مادرشان زهرا*س* عمل کردن ما چکار کردیم بیاید

 همه باهم تا کی بگویم شهدا شرمندایم بگویم شهدا رزمنده ایم 

گوش به فرمان ولی خود هستیم شما هم دست مارا رها نکنید

 که این رها شدند ابتدای گم شدن است ما کسانی داشتیم مثل اصغر قاسمی

 رو سیم های خار دار بچه ها را بحق حضرت زهرا قسم دادند رو کمر من بریدتاراه باز بشه😭رو کمر اصغر ۱۰۰نفر رد شدند میگه به یکی از بچه ها گفتم چطور دلت امد رو کمر داداش اصغر رد 

بشی گفت بحق حضرت زهرا س قسمم داد تا معبر باز بشه

تو عملیات بعد ی اصغر دست وپاش قطع بود وبعد از مدتی کوتاهی شهید شد دوستان بینید چطور شهدایی داشتیم 

جون دادند تا انقلاب بماند برای هر صندلی 73شهید دادیم

مسولین به گوش باشین فکر کنیم عزیزان هر شهید یه کربلا یی بود

یه حماسه

هرچندکوتاه بودند جاودانه شدند 

همزاد کویرم تب باران دارم

من هر چه دارم

 از شهیدان دارم

  این پست تو تمام گرو ها تبلیغ کنید

دعوت کنید هر نفر یه دوست شهید بگیره

 بیاید قبل از شهادت شهید باشیم شهید زندگی کنیم 

شهید پرور باشیم 

شهیدبمانیم 

بعد شهید شویم

خادم همه شما خوبان

#نویسنده

#یاس خادم الشهدا رمضانی

تنها ره سعادت

#ایمان

#جهاد

#شهادت

ثواب پاسداری و مرزبانی

امام صادق علیه السلام فرمودند هر چشمی که روز قیامت از(شدت ترس گناهان)بیدار است و آرامش ندارد مگر چشمان سه گروه

1-چشمی که در راه خداوند(،عبادات نگهبانی و 

مرزبانی)شبها بیدار باشد

2-چشمی که در برخورد با نامحرم فرو افتد و نگاه نکند

3-چشمی که از ترس و عظمت حضرت حق تعالی بگرید

منبع مستدرک الوسائل ص 17ج11

کتاب سبکبالان عاشق

صفحه 31

پس من شروع می کنم به یکی از خاطرات راهیان نور تا دوستان آماده بشن

نزدیک چهار بعد ظهر بود

فروردین امسال راوی شلمچه بودم

خیلی خسته بودم مرتب کاروان می آمد منم صحبت می کردم

از همه جای کشور زائر امده بود

یه کاروان از تهران آمده بود

قصه یه دختر خانم براشون تعریف کردم پارسال آمده بود شلمچه👇

این دختر خانم وقتی صحبت شد در مورد کربلای پنج کرامات شهدا

غربت شلمچه اهمیت نمیداد😑

چادر نپوشیده بود

سرش تو گوشی بود یا با بغل دستی شون حرف میزد

جوری بود چندین بار تذکر دادند خانما فایده نداشت

روز بعد نزدیک غروب دیدم

یه خانمی داره گریه می کنه

دنبال مسؤل دفتر می گرده

گفتم چی شده ؟ در خدمتم

گفت دیروز شما برای ما صحبت کردین در مورد شهدا عملیات کربلای پنج کرامات شهدا کاروان تهران هستیم

گفتم بله اما روزی هزار نفر میاد

شرمنده ام شما را به جا نمی‌یارم

گفتند دشمن شما

خانمی با ما بود دیروز چند بار دوستان خود شما تذکر دادی

گفتم خوب چیزی شده کاری از دست من ساخته است

جواب دادن یک ساعت نمی دونم چی شده فقط گریه می کنه خاک به سرش می ریزه

گفتم الان کجاست اشاره کرد اون جا رفتم دیدم همون خانم مانتوی هست از بس گریه کرده بود چشش کاسه خون بود

رفتم کنارش آبجی چی شده ؟

میشه خواهش کنم بلند شو بیا دفتر راحت صحبت کنید

انگار صدای منو نمی شنید

فقط یه کلمه گفت نفسش داشت می گرفت چا چادر

چادر بده!

دوتا خانم کمک کردن

آوردن اتاق خادمین

یه لیوان آب بهش دادم

بگو آبجی چی شده

به زور آب خورد

یکم به صورتش آب پاشید یکی از خانما

گفت دلسا جون بس کن

آخه شما تا حالا

داشتی می خندیدی سر به سر

دخترا میزاشتی بگو چی شده

گفتم بزارین راحت باشه یکم سبک بشه 

گفت می خوام تنها باشم فقط چادر می خوام همین الان

تا چادر ندین حرف نمیزنم

آخه چادر نبود اون جا گفتم چشم شما گریه نکن

با سید علی تماس گرفتم جریان گفتم گفتند خرمشهر هستم تا بیام طول می کشه

اما چشم همین الان میرم بازار

سید علی چادر دادند رفتن دنبال کارهای دیگه

چادر دادم پوشید خودش جوری پیچیدند تو چادر مثل بچه ای که تو بغل مادر آرام میگیره

گفت تنهایی می خوام بهتون بگم خانما رفتن بیرون

با اشک گفت بعد نهار تا حالا حس عجبی دارم صدا هایی می شنوم انگار خاک های این جا بامن حرف میزند

عکس های شهدا

من نه نماز می خونم نه روزه تا حالا با شهدا هیچ رابطه ایی نداشتم برا تفریح آمده بودم دو ساعت پیش خسته شدم

از بس صدا تو گوشم بود رفتم کنار اون سنگر ها

همون جا نشستم خوابم برد

خواب دیدم یه مرد زیبا نورانی با لباس خاکی اومد کنارم

در مورد شهدا شلمچه همه چیز صحبت کرد

گفت من دعوت نامه براتون نوشتم بیای دلسا خانم

قول بده دختر خوبی باشی قدر این سفر این عمری که خدا بهت داده رو بدونی

من صدات می کردم دوستانم دعات می کردند دخترم برگرد می دونی چقدر رفتن تکه تکه شدند تا چادر سر شما ها کشیده نشه

صحنه هایی نشون داد تمام زمین جاهایی که دیروز تا حالا رفته بودم خون بود

چقدر جوان شهید شده بود مثل فیلم سینمایی

بام خیلی صحبت کرد

 بعد یه کادو بهم دادن گفت باز کن از طرف همه شهدای این جا هست

باز کردم چادر بود پوشیدم گفت مبارک باشه خوش آمدید

 دخترم بهت میاد

گفتم شما چقدر آشنایی اسمت چیه

گفت محمد رضا

علیپور هستم

از خواب پریدم

حال خودم عجیب بود

 بهش گفتم خوش آمدید آبجی چادر زهرایی مبارکت باشه

محمد رضا علیپور گمنام هست خوش به حالتون نظر کرده هستی

اذان مغرب شلمچه دیدنی بود

دلسا خانم گفت ممنون لطف کردی برم نماز بخونم

این قدر خوشحال بودم بهش گفتم تولدت مبارک التماس دعا دارم خواهر م

محمد رضا شده دوست شهید دلسا خانم

مرتب با من در تماس هست با خانواده شهید هم در ارتباط هست

بینید خواهران بزرگوار

چادر از کوچه های مدینه شام کربلا گذشته تا یه ما رسیده

اگه معنی حیا را نفهمیم

قدر چادر ندانید

چادر سیاه هم شما را محجبه نخواهد کرد

خاطرات خودم هست نه مال کسی نه کسی گفته شهدا دل زنده می کنن می خرند کافی شما هم بخواهید

چون سالروز عفاف حجاب بود گفتم این بگم

جلسه گذشته یکی از اعضای محترم خادمین همین جا دوست شهید پیدا کرد

خیلی این یه هفته موفق بوده

کنترل رفتار نماز اخلاق

کاش خودش صحبت می کرد

بهش تبریک میگم شهید هادی انتخاب کردند

حدیث

رضایت خداوند در رضایت خانواده شهداء

حضرت محمد صلی علی علیه واله و سلم فرمودند.

خداوند می فرماید من سرپرست بازماندگان شهید هستم،وهر کس آنها را خشنود کند مرا خشنود کرده و هرکس آنها را به خشم آورد مرا به خشم آورده

صفحه 100-سبکبالان عاشق،

بهار جلد-100ص12-

نویسنده رمضانی

خداوند شاد میشه وقتی شهید یا خانواده شهیدی را یاد می کنی با این که سال،87این کتابم در

رونمایی شد

دیروز تا. حالا رفتم فکر این

قسمت از کتاب

? منزلت شهداء در قرآن کریم 

در این کتاب آسمانی آیات متعددی درباره جایگاه رفیع شهیدو سخنان و اهدافش آمده است که پرداختن به تک تک آیات و تفسیر همه آنها طول می کشد. لذا بخاطر اختصار برخی از آیات آورده می شود.

۱-قرآن کریم: 

"ولا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء ولکن لا تشعرون. و لنبلونکم بشی من الخوف والجوع و نقص من الاموال و الانفس والثمرات وبشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا الله و انا الیه راجعون. اولئک علیهم صلوات من ربهم و رحمه واولئک هم المهتدون"

وبه آنها در خدا کشته می شوندمرده نگویید، بلکه آنها زنده اند ولی شما نمی فهمید قطعا همه ی شمارا با چیزی از ترس، گرسنگی و کاهش در مال ها و جان ها و میوه ها (میوه های) زندگی و. فرزندان آزمایش می کنیم، وبشارت ده به استقامت کنندگان: آن ها که هرگاه مصیبتی به ایشان می رسد میگویند: ما از آن خداییم وبه سوی بازمیگردیم. اینها، همان هایی هستند که الطاف و رحمت خدا شامل حالشان شده، و آنها هدایت یافتگانند. 

۲- قرآن مجید می فرماید: 

"ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاءعند ربهم یرزقون،

۹۷/۰۴/۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجمع جهانی خادمین شهدا_ شاهد خبر گنجینه شهدای جهان اسلام

شاهد خبر

گنجینه شهدای جهان اسلام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی