گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

این سایت مربوط به کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام است.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

شهید اسماعیل پرویزی

شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۰۶ ب.ظ

تاریخ تولد:1326/7/1

تاریخ شهادت:1367/1/12

محل شهادت:مریوان

نحوه شهادت:حملات بمب شیمیایی وگلوله های آتشین

درجه:جهادگر

@shahid_peyraviyan

============>🔹🌹🌹

🇮🇷ایران

معلومات شخصیة الشهید فی  

حَرب مقدسة(الحرب بین عراق و ایران )

الاسم : اسماعیل برویزی 🌹🕊

 

تاریخ المیلاد : 1947 سبتمبر 24

تاریخ الشهادة : 1988أبریل 1

محل الشهادة : إیران -مریوان

  

کیفیة الشهادة : بالقنبلة الکیمیائیة

المنصب : الجهادی

============>🔹🌹🌹

🇮🇷ایران

personal identification of 

martyr: Holy defence 

Name: Esmaeil Parvizi🌷🕊

Date of birth:24/9/ 1947

Date of martyrdom: 1/4/1988

place of martyrdom: Marivan, Iran

The way of martyrdom : Chemical bomb attacks & bullets fire

Rank : Jihadist

 ~~~~~~~~~~~~🔹🔹🌹

🌐گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام

==========================

 شهداء کنوز المعلومات فی العالم الإسلامی 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

🌐Martyrs of the Islamic world's information treasures

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

زندگینامه ومعرفی کانال شهید⏬

 🆔 @martyrs_of_Islamic_world

 http://ادرس وبلاگ

 martyrsofislamicworld.blog.ir

#شهید_اسماعیل_پرویزی

#معرفی_نامه

  

🔸شهید حاج اسماعیل پرویزی در سال 1326 در یک خانواده مذهبی، سیاسی، دیده به جهان گشود، دوران طفولیت خود را تحت سرپرستی مادری از سلاله مطهر رسول اکرم(ص) طی کرد.

🔸تحصیلات خود را با موفقیت کامل پشت سر گذاشت. مدتی در کارگاه خیاطی به کمک برادر بزرگتر خود یاری نمود و با وجود این به مطالعات کتب مختلف اعم از سیاسی، مذهبی، اجتماعی و... استعداد درونی خود را پرورش می داد در سن 20 سالگی تشکیل خانواده داد.

🔸در سالهای قبل از انقلاب فعالیتهای گسترده سیاسی بر علیه رژیم منحوس شاهنشاهی را بر عهده داشت و به همراه برادرش در بسیاری از جلسات سیاسی، مذهبی که به عنوان جلسات امام زمان (عج) برگزار می شد شرکت می کردند و نوجوانان و جوانان را راهنمائی و ارشاد می نمودند یکی از ویژگیهای ممدوح ایشان شجاعت و بی باکی او بود، همراه با فعالیتهای سیاسی و مذهبی پیوسته کوشش داشت که هوای نفسانی و امیال درونی خود را سرکوب کند و برای رسیدن به این آمال همچون مولای خویش امام علی(ع) به ورزش تن و روان خود پرداخت و به پرورش قوای جسمانی و روحی خود همت گماشت ورزش را دوست می داشت و ورزشکار به تمام معنی بود. 

🔸بعد از انقلاب اسلامی با گروهکهای ضد انقلاب، شهید برای آگاه شدن افراد و همچنین مبارزه با این قشر و هدایت آنها لازم دید به ایدئولوژی و طرز تفکر کلیه گروهکها پی ببرد لذا با برنامه ریزی دقیق و مطالعات گسترده ساعات زیادی از عمر خودش معروف این امر گردید. و جلساتی برای آگاهی جوانان تشکیل می داد

در مسجد حاج طالب عنوان پایگاه برای فعالیت بسزای ایشان بود. در شبهای ماه مبارک رمضان حضور ایشان چشمگیر بود، یکی از قاریان برجسته ومتجر قرآن بود جلسات قرآن کریم را اداره می کرد.

🔸در عین حالیکه به شغل شریف خویش ادامه داد رزمنده ای برای جبهه های نبرد، رابط کمیته انقلاب اسلامی، یادر کمیته امداد امام ، عضو شورای مساجد، عضو هئیت امنای ستاد نمازجمعه ، حلال مشکلات بسیاری از افراد، مشاور دوستان، گنجینه اسرار تعداد کثیری از همشهریان و در نهایت یک اسناد و مدرس واقعی قرآن بود.

یکی دیگر از صفات پسندیده او کمک و مساعدت به مستضعفین و بیچارگان بود او شبانه هنگامیکه تمامی خانواده وی در بستر خواب آرمیده بودند مخفیانه از خانه خارج می شد و به دستگیری بیچارگان و مستمندان می شناخت بطوریکه حتی خانواده وی هم از این جریانات بی اطلاع می ماندند.

🔸شهید در سال 1365 به زیارت خانه معبود عازم شد و در آنجا فعالیت انقلابی داشتند، و به آگاه کردن برادران مسلمان پاکستانی، بنگلادشی، لبنانی و تحلیل مسائل سیاسی انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

🔸او چندین بار از طریق کمیته امدادامام خمینی و جهادسازندگی کازرون به جبهه های جنوب اعزام گردید.تا اینکه در تاریخ 1/1/67 همراه با یار صدیقش شهید حاج هدایت الله مصلحیان در عملیات والفجر10 در حین فعالیت و خدمت توسط بعثیان عراق با حملات بمب شیمیایی و گلوله های آتشین شربت شهادت را می نوشد.

راهش مستدام و یادش گرامی باد

    @shahid_peyraviyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی