گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

این سایت مربوط به کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام است.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

شهید رحیم درخواه

يكشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۳ ق.ظ

تاریخ تولد:1336

تاریخ شهادت:1361/2/3

محل شهادت:فیروز آباد

نحوه شهادت:نبرد با منافقین آمریکایی

درجه: بسیجی

@behtarin_farmandeh

============>🔹🌹🌹

🇮🇷#ایران

معلومات شخصیة الشهید فی  

حَرب مقدسة(الحرب بین عراق و ایران )

الاسم : رحیم درخواه🌹🕊

 

تاریخ المیلاد : 1957

تاریخ الشهادة : 1982 آربریل 23

محل الشهادة : إیران- فیروز آباد 

  

کیفیة الشهادة : معرکة مع المنافقین

المنصب : الباسیج

============>🔹🌹🌹

personal identification of 

martyr: Holy defence 

Name: Rahim Dorkhah🌷🕊

Date of birth:1957

Date of martyrdom: 23/4/1982

place of martyrdom: Firuzabad, iran

The way of martyrdom : Battling with American hypocrites

Rank : Basiji

 ~~~~~~~~~~~~🔹🔹🌹

🌐گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام

==========================

 شهداء کنوز المعلومات فی العالم الإسلامی 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

🌐Martyrs of the Islamic world's information treasures

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

زندگینامه ومعرفی کانال شهید⏬

 🆔 @martyrs_of_Islamic_world

 http://ادرس وبلاگ

 martyrsofislamicworld.blog.ir

#شهید_رحیم_درخواه

#معرفی_نامه

🔸شهید معظم رحیم درخواه در سال 1336 در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد. در دوران کودکی از بچه های درس خوان و در عین حال پایبند به اعتقادات مذهبی بود و خود را ملزم به رعایت شئونات اسلامی می دانست به طوری که در کلاس چهارم ابتدایی روزه کامل را گرفت.

🔸قلبی پاک و صادق داشت و به اهل بیت عصمت عشق می ورزید و ارادت خالصانه داشت. در ماه محرم سراسر مشکی می پوشید و شب های دهه با پای برهنه مشغول به عزاداری می شد.

🔸در دوران نوجوانی و جوانی نیز همواره به فکر فقیران و مستمندان بود. بچه های فقیری که در کوچه و خیابان تکدی می کردند ایشان را متأثر می نمود و به آن ها کمک می کرد تا جایی که لباس نو خود و خوراکی و پولش را به آن ها می داد.

🔸در سخنانش عنوان می نمود برای من ننگ است که مرگم توأم با شهادت نباشد. از ابتدای جنگ تحمیلی تلاش می نمود به جبهه برود با عشق مفرطی که به امام زمان(عج) داشت می گفت: من به جبهه می روم تا مهدی موعودم را حتی برای یک لحظه در هنگام شهادت ملاقات کنم تا شاید با نثار خون خویش مقدار قلیلی از دین خود را در برابر اسلام و رهبر عزیزم امام خمینی(ره) ادا کرده باشم.

🔸برای اعزام به جبهه لحظه شماری می نمود حتی هنگام اعزام یک گلدان گل مهیا کرد و گفت بعد از شهادتم این گلدان را سر مزارم قرار دهید. تا این که همزمان با کودتای نافرجام گروهکهای آمریکایی و اشرار در فیروزآباد، داوطلبانه عازم می شوند او در برخورد با همسنگرانش آن چنان روحیه شاد و مهربان داشتند که همه همرزمان از عطوفات و مهربانی و خوشحالی رحیم صحبت می کردند و می گفتند او در هنگام اعزام با خوشحالی می گفت: من حتماً شهید می شوم. او در شب جمعه در دعای کمیل قدری گریسته بود که همسنگران را به گریه انداخته بود. دوستان سؤال از گریه ایشان می نمایند پاسخ می دهد که به من الهام شده است که فردا شهید می شوم. بالاخره فردای همان روز در نبرد با منافقین آمریکایی در حالی که مسئولیت تیربار را به عهده داشتند با قلبی مملو از عشق به ا... شربت شهادت را می نوشند. 

روحش شاد و یادش گرامی و راهش پررهروباد

#فرازی_از_وصیت_نامه_شهید_رحیم_دُرخواه

🔸به نام ایزد یکتا که همه جان ها در دست اوست و به نام آن پروردگاری که ما را به راه راست هدایت کرد. خدا را شکر و سپاس می گویم که مرا کمک نمود تا در این راه شایسته گام بردارم همچنین مرا یاری نمود تا دنباله رو ولی فقیه امام خمینی باشم و در این راه سعادتمند شوم.

🔸به ملت شریف ایران عرض می¬کنم که این راه را با آگاهی کامل انتخاب نموده ام و خدمت به سپاه اسلام از آرزوی دیرینه ام بوده است و همواره از خداوند می خواستم تا توفیق شهادت را به من عطا کند آری مرگ سرخ شهادت در راه معبودم به از مرگ در بستر است چرا که شهادت همان راه و مسیر پیامبران و ائمه اطهار بوده است. مگر نه این است که انسان بالاخره می خواهد با مرگ در بستر دار فانی را وداع گوید پس چه بهتر است که با عزت و شرف به دیدار پروردگارمان بشتابیم. امام را فراموش نکنید و از او پیروی کنید. پیروز و سربلند باشید.

@behtarin_farmandeh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی