گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

این سایت مربوط به کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام است.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

شهید عبدالحمید توکلیان

يكشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵ ق.ظ

تاریخ تولد:1341/10/19

تاریخ شهادت:1364/11/27

محل شهادت:اروند رود -فاو

نحوه شهادت:براثر اصابت ترکش

درجه: بسیجی

@shahid_masror

============>🔹🌹🌹

🇮🇷#ایران

معلومات شخصیة الشهید فی  

حَرب مقدسة(الحرب بین عراق و ایران )

الاسم : عبدالحمید توکلیان 🌹🕊

 

تاریخ المیلاد : 1963 ینایر 9

تاریخ الشهادة : 1986 فوریه 16

محل الشهادة : عراق- فاو

  

کیفیة الشهادة : هاون الکراک

المنصب : الباسیج

============>🔹🌹🌹

personal identification of 

martyr: Holy defence 

Name: Abdolhamid Tavakoliyan🌷🕊

Date of birth:9/1/1963

Date of martyrdom: 16/2/1986

place of martyrdom: Shatte al-Arab (Arvand Roud)Al-Faw Iraq

The way of martyrdom : hitting by shrapnel 

Rank : Basiji

 ~~~~~~~~~~~~🔹🔹🌹

🌐گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام

==========================

 شهداء کنوز المعلومات فی العالم الإسلامی 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

🌐Martyrs of the Islamic world's information treasures

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

زندگینامه ومعرفی کانال شهید⏬

 🆔 @martyrs_of_Islamic_world

 http://ادرس وبلاگ

 martyrsofislamicworld.blog.ir

#شهید_عبدالحمید_توکلیان

#معرفی_نامه

⚜در تاریخ نوزدهم دی ماه سال 1341 در خانواده مذهبی در شهرستان کازرون چشم به جهان گشود.

دوران ابتدایی را در دبستان شهید چمران و راهنمایی را در مدرسه راهنمائی شهید دست داده سپری نمودند. بمدت کوتاهی در کارگاه رنگ آمیزی مشغول بکار بود که با شروع تظاهرات حمید همچون دیگر دلیران انقلاب سهم بسزایی در پیروزی انقلاب داشت و در تمام تظاهرات ها و راهپیمائی ها شرکت می نمود. با شروع جنگ تحمیلی بدنبال فرصت بود که عازم جبهه شوند. در سال 62 با چند نفر از برادران از طرف پایگاه مقاومت مسجد ابراهیم به جبهه های حق علیه باطل اعزام گردید. در این مدت سه ماه در واحد ادوات لشکر 19 فجر مشغول به خدمت بود که در این مدت با زحمات بی دریغ شجاعانه خدمت نمودند. در سال 63 دوباره به جبهه های نور علیه ظلمت اعزام گردید و تصمیم گرفت تا آخرین قطره خون خود درمقابل دشمنان اسلام بایستد و دراین مدت آموزشهای لازم اعم از آبی و خاکی فرا گرفت و از نظر رزمی به توان بالائی رسیده بود وی در گردان فجر در تیپ المهدی همراه با همرزمانش در عملیات والجفر8 شرکت نمود و قبل از این عملیات در عملیات بدر به عنوان سکاندر قایق شرکت نموده بود. در عملیات والفجر 8 همانند شیران غران به قلب دشمن هجوم برده ، تا اینکه در تاریخ 27/11/64 در اروند رود فاو براثر اصابت ترکش ، به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت نائل گشته و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهداء کازرون به خاک سپرده شد. 

⚜عبدالمجیددر آخرین آموزشی که آموزش غواصی بود مدت 24 روز ادامه داشت آنچنان قدرت رزمی و معنوی از خودنشان داد که در بین چندین نفر، او بعنوان بهترین غواص شناخته شد، و لیاقت خود را بطوری به اثبات رسانید تا در دل شب با همرزمانش که الآن شاید بیشتر آنها در بین ما نباشند به قلب دشمن یورش نموده و راه را برای دیگر برادران هموار سازندبدین صورت بود که در ساعت مقرر‌آنها خود را به آب و آتش زدند و با اندک مهمات و با قلبی مملو از ایمان رفتند تابزرگترین پیروزی ها را به این ملت مظلوم به ارمغان آورده و به دشمنان بفهمانند که ترس آنها فقط از خداست و نه از سلاحهای پیشرفته آنها با کمترین تلفات توانستند کمیتها را خفه کرده و به کمک دیگر برادران خود بشتابند و روحیه آنها را تقویت نمایند.

روحش شاد و یادش گرامی

⚜خاطره از شهید عبدالحمید توکلیان

بعد از شهادت حمید، روزی بر سر مزارش رفتیم دیدیم خانمی مسن در حال گریه و زاری است و می گوید پسرم، نورچشمم کجا رفتی؟ من همیشه چشم به راه تو بودم و از تو خبری نداشتم همه جا دنبالت می گشتم تا الآن که شنیدم شهید شده ای. ایشان از خوبیهای حمید برای ما گفت که چقدر مهربان بود و دست خیری داشتند می گفت هر وقت به روستای ما می آمد ابتدا نفت خانواده های ضعیف را تأمین می کرد و حتی خودش بشکه های نفت را برای افراد مسن حمل می کرد. مدتی بود که از او خبری نداشتیم و متوجه شدیم که کسی دیگر برایمان نفت می آورد و او هم به سفارش حمید به ما لطف داشت. تا اینکه شنیدیم ایشان به درجه شهادت نائل آمده، روستای ها و روستاهای اطراف همه داغدار این جوان وارسته شدند. 

 

#شهید_جلال_توکلیان

⚜در اول فروردین ماه سال 1346 در خانواده مذهبی در شهرستان کازرون چشم به جهان گشود از لحاظ روحی و اخلاقی فردی خوش برخورد و علاقمند به طبیعت بود و همیشه دوست داشت محیطی شاد برای خود و دیگران فراهم کند. هر وقت خستگی در فرمانده و بچه ها احساس می کرد جو را سریع تغییر می داد. و با سخنان شاد و آرامش را به پاسگاه برمی گرداند. جلال همانند برادر شهید بزرگوارش عبدالحمید روحیه کمک رسانی داشتند به نحوی که حتی اگر به قیمت جانش تمام می شد مددکاریهای عجیب از خود نشان می دادند.

هنگام وداع، مرخصی آخرش بود به کازرون آمد آن شب گردو غبار و باد عجیبی در شهر پیچید و ناگهان آسمان شروع به باریدن کرد که در حیاط خوابیده بودیم سریع داخل اتاق شدیم، برق قطع شده بود و با گرمای شدیدی شب را سپری نمودیم و این شب عجیب دقیقاً همچون شبی که بود که حمید برای وداع آخر به کازرون آمد. فردا صبح جلال عازم محل خدمتش شد. 

⚜جلال در تاریخ بیست و هشتم شهریورماه در سال 1366 در سردشت هنگام درگیری با گروههای ضد انقلاب عاشقانه جام شهادت نوشیده و به ملکوت اعلی پیوست.

@shahid_masror

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی