گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

این سایت مربوط به کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام است.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

شهید علیرضا بهاری

چهارشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱ ب.ظ

تاریخ تولد:1347/4/1

تاریخ شهادت:1370/7/1

محل شهادت:کردستان،منطقه مرزی بمبون

نحوه شهادت:بر اثرانفجار مین واصابت ترکش

درجه: پاسدار

@behtarin_farmandeh

============>🔹🌹🌹

🇮🇷#ایران

معلومات شخصیة الشهید فی  

حَرب مقدسة(الحرب بین عراق و ایران )

الاسم : علیرضا بهاری🌹🕊

 

تاریخ المیلاد : 1986یونیو 22

تاریخ الشهادة : 1991 سبتمبر 23

محل الشهادة : إیران - کردستان-بمبون

  

کیفیة الشهادة : بسبب انفجار الألغام

المنصب : الحارس

============>🔹🌹🌹

personal identification of 

martyr: Holy defence 

Name: Alireza Bahari🌷🕊

Date of birth:22/6/1968

Date of martyrdom: 23/9/1991

place of martyrdom: Bamboun border area,Kurdistan

The way of martyrdom : the explosion of mine& hitting by shrapnel 

Rank : Guard

 ~~~~~~~~~~~~🔹🔹🌹

🌐گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام

==========================

 شهداء کنوز المعلومات فی العالم الإسلامی 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

🌐Martyrs of the Islamic world's information treasures

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

زندگینامه ومعرفی کانال شهید⏬

 🆔 @martyrs_of_Islamic_world

 http://ادرس وبلاگ

 martyrsofislamicworld.blog.ir

#شهید_علیرضا_بهاری 

#معرفی_نامه

⚜شهید عزیز و گرانقدر علیرضا بهاری فرزند علی اوسط در تاریخ 1347/12/28 در روستای گازران از توابع بخش خنداب (اراک) در یک خانواده مذهبی و انقلابی پا به عرصه وجود هستی گذاشت و در دامان مادری شجاع و با ایمان پرورش یافت، دوران کودکی خود را همچون سایر ایام خوش کودکی به پایان رساند و در سن هفت سالگی با شوق و شعف فراوان و هزاران آرزوی بی پایان پا به مدرسه و تحصیل گذاشت.

 

⚜دوره ابتدایی را در محل دبستان روستای گازران با وجود مشکلات و سختی های فراوان به اتمام رساند و مدرک پنجم را با موفقیت اخذ نمود و جهت ادامه تحصیل به علت نبود مدرسه راهنمایی در روستای محل سکونت و ناچاراً به خنداب عزیمت نمودند و پس از مدت کوتاهی به علل دوری مسافت و مشکلات، قادر به ادامه تحصیل نشد و علیرغم میل باطنی مجبور به ترک تحصیل و در روستا و در کنار پدر مشغول کار کشاورزی شد و در این ایام نوجوانی به خاطر پشتکار و جدیت و تلاش در عرصه کار و تولید و همچنین قدرت تحرک بدنی زبانزد خاص و عام بود.

 

⚜این شهید بزرگوار پس از سپری نمودن دوران پر جنب و جوش نوجوانی، وارد مرحله تازه ای از زندگی خود شد و به خاطر جنگ تحمیلی در خود احساس مسئولیت در قبال خاک و میهن اسلامی ایران و دفاع از کیان جمهوری اسلامی می نمود، در شش ماهه دوم سال 65 در قالب نیروهای بسیجی به جبهه های جنگ اعزام گردید و طی این مدت در عملیات مختلف شرکت فعالی داشت. 

در حین حضور در بسیج و رسیدن به سن هیجده سالگی مشمول خدمت مقدس سربازی شد و با آغوشی باز و خوشحال و صف ناپذیری به خدمت سربازی اعزام گردید و چون در بسیج آموزش کافی دیده بود مستقیماً به جبهه های جنگ اعزام گردید و چون علاقه وافری به بسیج و لباس مقدس سپاه داشت به عنوان پاسدار افتخاری به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و این لحظه ای بود که در خود احساس مسئولیت دو چندان نمود و به مدت چند سال در جبهه های جنگ حضور داشت و در عملیات خیبر در جزیره مجنون در اثر اصابت ترکش های خمپاره دشمن بعثی از ناحیه سر، گردن ، کتف و پا به شدت زخمی شده بود که ناچاراً جهت مداوا به یکی از بیمارستان های تهران منتقل گردیده بود و در این وضع چون یک پاسدار شجاع و غیور مثل تمامی همرزمان خود بود اجازه اطلاع دادن به خانواده را نداده بود و پس از یک مدت چهار ماهه و پس از بهبودی کامل و انتظار طولانی خانواده به خانه برگشت و پس از چند روز خانواده ایشان متوجه می شدند که وی زخمی شده است. 

⚜در ادامه حضور در جبهه در عملیات کرکوک، عملیات کربلای چهار و پنج و همچنین در عملیات مرصاد حضوری فعال و غیورانه داشته است. 

پس از جنگ تحمیلی در سال 67 همچنان به عنوان پاسدار افتخاری در خدمت نظام مقدس بود و در پادگانها و پایگاه های مختلف به آموزش سربازان مشغول بود و هم اکنون سربازانی که تحت نظر این شهید آموزش دیده بودند دائماً از خلوص نیت، بردباری شجاعت و مهربانی ایشان یاد می کنند.

⚜این شهید چون فرزند اول خانواده بود ، خانواده و اقوام انتظار مراسم جشن ازدواج ایشان را داشتند ولی علیرغم اصرار فراوان به هیچ وجه حاضر به تشکیل خانواده نشد و این به این معنا بود که عشق جبهه و شهادت در وی ریشه دوانیده بود و جبهه و شهادت را بر تشکیل خانواده ترجیح می داد و خانواده در اولویت بعدی قرار داشت، انگار در این ایام دنبال گمشده ای بود و هیچ توجهی به این دنیای فانی نداشت و دائماً فکر و ذکرش جبهه، شهادت، بسیج و ... بود. 

⚜پس از سپری شدن این ایام، شهید علیرضا بهاری جهت انجام ماموریت به منطقه سرپل ذهاب اعزام شد و پس از مدتی از استقرارشان در تاریخ 1370/7/10 در برخورد با مین های کاشته شده دشمن به درجه رفیع و عالی شهادت نائل گشت و به جمع سایر شهدای ایران اسلامی پیوست و با هجران خود، خانواده و تمامی دوستان و اقوام را در غم و اندوهی بی پایان فرو برد.

         یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

@behtarin_farmandeh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی