گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

این سایت مربوط به کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام است.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

شهیدعبدالرحیم فیروزآبادی

يكشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۰۸:۰۸ ق.ظ
شهید عبدالرحیم فیروزآبادی
🌷مشخصات فردی شهید
شهید مدافع حرم
نام:#شهیدعبدالرحیم_فیروزآبادی
نام پدر:ابراهیم 
محل تولد:نکا
تاریخ تولد:۱۳۶۴/۱۱/۲۰
تاریخ شهادت:۱۳۹۴/۹/۱۶
محل شهادت: حلب ،سوریه
نحوه شهادت:اصابت تیر مستقیم به گردن
درجه یاسمت:پاسداریگان ویژه صابرین
🌷#شهیدعبدالرحیم_فیروزآبادی
#زندگینامه
عبدالرحیم 20 بهمن 64 به دنیا آمد، 16 آذر 84 وارد سپاه شد و 16 آذر 94 به شهادت رسید. پسری با ایمان و مومن بود که از همان کودکی که پایش به مسجد باز شد پیوند عجیبی با مسجد گرفت و کم کم به عنوان مکبر مسجد انتخاب شد.
علاقه زیادی به مراسمات مذهبی و دینی داشت. اخلاقش بسیار خوب و با همه مهربان بود خوش برخورد بود از همان دوران کودکی میهمان‌نواز بود و از کودکی در انجام فریضه نماز و روزه پیشی می‌گرفت. زمانی که دوران راهنمایی بود یک شب موقع سحر بیدارش نکردیم با دلخوری گفت من هر طور شده امروز روزه‌ام را می‌گیرم و آن روز را روزه گرفت و ما جایزه‌ای به وی تقدیم کردیم.
عبدالرحیم علاقه خاصی به بسیج و سپاه داشت. در سال 70 یا 72 بود که عبدالرحیم اصرار کرد که با من به خط پدافندی آبادان بیاید. او را در مقر گذاشتم و خودم برای رسیدگی به اهواز و آبادان رفتیم. زمانی که برگشتم دژبانی دیدیم شهید سید مجتبی علمدار و وی در ورودی دژبانی ایستادند و وقتی سید مجتبی احترام گذاشتن دیدم عبدالرحیم هم احترام گذاشت. بعد با خنده به سید مجتبی گفتم سید من گفتم مراقبش باش نه اینکه ازش سرباز درست کنید.
سوم راهنمایی که بود اصرار کرد بابا می‌خواهم به سپاه بیایم گفتم پسرم اول دیپلم‌ات را بگیر بعد کمی از لحاظ جسمی قوی‌تر شدی حتما اگر خدا خواست چشم وی قبول کرد و سال 82 که مدرک دیپلم را گرفت سال 83 وارد سپاه شد. البته یک سال یعنی تا سال 84 در مرحله گزینش بوده و از سال 84 با عشق و علاقه خاصی که به این نهاد داشت وارد نهاد مقدس سپاه شد.
ذرماه 84 وارد سپاه امام حسین(ع) تهران شد و دو سال آنجا بود و مدرک آموزش لیسانس نظامی را دریافت کرد و در گردان صابرین آموزش‌های اولیه تکاوری را طی کرد و در سال 86 برگشت.
پسرم بعد از مدتی لباس دامادی به تن کرد 
بعد از گذشت دو سال از زمان عقدشان گفتم بابا جان باید عروسی کنی گفت بابا من عروسی نمی‌گیرم می‌خواهم ما را به مکه بفرستین که اول تیر سال 90 من و مادرش و 10 تیرماه عبدالرحیم و همسرش به سفرحج مشرف شدند. و حاضل ازدواجشان حنانه و فاطمه عزیز هستند
23 تیر از سفر حج برگشتند و 26 تیر یعنی 3 روز بعد برای سرکوبی جریان پژواک به غرب کشور اعزام شد شهید ماموریت‌های مختلفی به سیستان و بلوچستان و غرب داشت که در سال 92 در یکی از آموزش‌ها تاندول پایش پاره شد و عمل جراحی انجام داد که نمی‌توانست در رزمایش‌ها شرکت کند و بعد به گردان امام حسین (ع) ساری آمد و پس از آن هم در نکا مسئول سازماندهی گردان امام حسین (ع) شد.
سال 94 برای یک ماموریت به اشنویه اعزام و بعد بر می‌گردد. زمان محرم نیز عبدالرحیم و شهید حسین مشتاقی از خادمان مسجد بودند واز عزاداران سالار شهیدان پذیرایی می‌کردند و  15 و 16 محرم گفت: پدر به من ابلاغ شد که حدود دو هفته دیگر ما را به سوریه می‌برند گفتم هر چه خدا بخواهد اگه تو دوست داری ایراد ندارد.
 زمانی که در سوریه بود یک بار تماس گرفت گفت بابا ما مجبوریم در منازل سنگر بگیریم و خونه مردم سوریه هستیم مجبوریم از وسایل‌شان استفاده کنیم از لحاظ شرعی ببینید چه حکمی دارد و از امام جمعه پرسیدیم و حکم را به او اطلاع دادیم.
همچنین ما گروهی داریم که هر ساله در 18 آذرماه به حساب‌ها رسیدگی و خمس را پرداخت می‌کنیم که عبدالرحیم در 13 آذر تماس گرفت گفت: بابا امسال جلسه خمس برگزار می‌شود گفتم بله بابا جان گفت که بنده 600 هزار تومان دارم که مازاد است امسال من نیستم لطفا خمس آن را نیز حساب کنید.
آذرماه ۹۴ دیدم عروسم با من تماس گرفت گفت بابا از گردان امام حسین(ع) شماره شما را خواستند. قرار است با شما تماس بگیرند. گفتم چشم اما دلم طاقت نیاورد و خودم با تاکسی به سپاه شهرستان رفتم و وقتی خود وارد سپاه شدم یکی از دوستان شهید فکر کرد من از شهادت عبدالرحیم خبر دارم با چشمانی گریان به من تسلیت گفت من به روی خود نیاوردم وقتی داخل سالن شدم دیدم همه پریشان و گریان هستند و عبدالرحیم ما به یاران شهدیمان پیوست.
✍فرازی از وصیت نامه
«ما برای خاک نمی جنگیم، برای اسلام عزیز می جنگیم. من تا امروز مرده بودم و در این لحظه آغاز جهاد و شهادت، گویی تازه متولد شدم و زندگی با دیدنور را آغاز کردم.
شهادت، انسان را به درجه اعلای ملکوتی می رساند و این فداشدن در راه خدا، چقدر زیباست.»
🌷مشخصات فردی شهید
شهید مدافع حرم
نام:شهیدعبدالرحیم فیروزآبادی
نام پدر:ابراهیم 
محل تولد:نکا
تاریخ تولد:۱۳۶۴/۱۱/۲۰
تاریخ شهادت:۱۳۹۴/۹/۱۶
محل شهادت: حلب ،سوریه
نحوه شهادت:اصابت تیر مستقیم به گردن
درجه یاسمت:پاسداریگان ویژه صابرین
________________________________
🌷المعلومات‌الشخصیّة لشهید المدافع للحرم
الاسم: الشهید عبدالرحیم فیروزآبادی
اسم الاب : إبراهیم
مکان الولادة: نکا‌‌،‌ محافظة مازندران 
تاریخ الولادة: ۱۴۰۶/۰۵/۲۹
تاریخ الإستشهاد: ۱۴۳۷/۰۲/۲۷
مکان الإستشهاد: حلب، سوریّة
الدرجة أو الرتبة: حارس‌ للوحدة الخاصّة للصّابرین
کیفیة الاستشهاد : إصابة الرصاصة إلی عنقه
_________________________________
🌷Individual Shahid's Identifications
Martyr of Defender of Shrine 
Name: #Martyr_Abdul_Rahim_Firoozabadi
Father's name:  Ebrahim
Place of birth: Neka (Mazandaran Province) 
Date of birth: 1986/02/09
Date of martyrdom:  2015/12/10
Place of martyrdom: Aleppo/ Syria 
Way of martyrdom: Hit the direct shot to neck
Degree or Position: Guard of  Special Unit of Saberin
🌐گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام
=========================
 کنز المعلومات لشهداء العالم الاسلامی
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
🌐 The treasure of information of the Islamic world's martyrs 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
┄┅══✼♡✼══┅┄
🌐گروه مجمع جهانی خادمین شهدا
http://eitaa.com/joinchat/4102750219C440b76c0dd
==================🌹
کانال مرجع 
https://eitaa.com/shahid_110
============::::🌹
 http://آدرس وبلاگ
 martyrsofislamicworld.blog.ir
==========::::======🌹
🌐گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام ⬇️
http://eitaa.com/joinchat/459341836C9a286604cb
=======================
🌐پایگاه خبری مجمع جهانی خادمین شهدا
http://shahidd110.blog.ir/
۹۷/۱۱/۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجمع جهانی خادمین شهدا_ شاهد خبر گنجینه شهدای جهان اسلام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی