گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

این سایت مربوط به کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام است.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

شهید عباس مجازی

چهارشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۷ ب.ظ

تاریخ تولد:1345

تاریخ شهاد:1365/12/17

محل شهادت:بیمارستان شیراز

نحوه شهادت:براثرجراحات واردشده برسر

درجه: فرمانده گروهان شناسایی اطلاعات در محور 2(لشکر25کربلا)

☑️ @khatesorkh1 ‌ ‌ ‌

============>🔹🌹🌹

🇮🇷#ایران

معلومات شخصیة الشهید فی  

حَرب مقدسة(الحرب بین عراق و ایران )

الاسم : عباس مجازی 🌹🕊

 

تاریخ المیلاد : 1966 

تاریخ الشهادة : 1987 مارس 8

محل الشهادة : إیران -شیراز- المستشفی 

  

کیفیة الشهادة : بسبب الجراحات اللاحقة بالرأس 

المنصب : قائد الاستطلاع فی العسکر 25 کربلا

============>🔹🌹🌹

personal identification of 

martyr: Holy defence 

Name: Abbas Majazi🌷🕊

Date of birth:1966

Date of martyrdom: 8/3/1987

place of martyrdom: Shiraz Hoapital

The way of martyrdom : Due to injuries entered the head

Rank : reconnaissance commander (25th Karbala division )

 ~~~~~~~~~~~~🔹🔹🌹

🌐گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام

==========================

 شهداء کنوز المعلومات فی العالم الإسلامی 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

🌐Martyrs of the Islamic world's information treasures

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

زندگینامه ومعرفی کانال شهید⏬

 🆔 @martyrs_of_Islamic_world

 http://ادرس وبلاگ

 martyrsofislamicworld.blog.ir

شهید_عباس_مجازی

#معرفی_نامه

🔸شهید عباس مجازی در سال 1345 در یک خانواده متدین و مذهبی درشهر امیرکلا دیده به جهان گشود . زمان کودکی را در کانون گرم وپر احساس مذهبی خانواده اش به پایان رسانید . او از همان دوران دبستان عاشق اسلام بود و همزمان با اوج گیری نهضت اسلامی در تظاهرات انقلاب شرکت می نمود .

🔸با آغاز جنگ تحمیلی عشق به یاری حق و مهر در برگرفتن حرم مولایش حسین (ع) جهت اعزام به جبهه های نور به سپاه مراجعه نمود ، اما به علت کمی سن، اجازه اعزام نمی دادند.اما بالاخره توانست اسم خود را در لیست اعزام به جبهه ثبت نماید.او بارها در جبهه حضور یافت و جهت شناسایی تا قلب دشمن پیش رفت و زحمات همین شهدا بود که آن حماسه بزرگ فتح فاو را آفرید.

🔸در عملیات والفجر8 و کربلای 4 حضور فعالی داشت.در کربلای 4 مسئول هدایت تعدادی از نیروها،جهت نزدیک شدن به خط دشمن بود.همچنین مسئولیت فرماندهی گروهان شناسایی اطلاعات و عملیات در محور 2 لشکر 25 کربلا را نیز برعهده داشت.

بجزنام حضرت ابوالفضل همه چیزرافراموش کرده بود

یکی از همرزمانش نقل می کند:

🔸در ادامه ی عملیات کربلای 5 ، از ناحیه ی سر به شدت زخمی شد و اورا به یکی از بیمارستان های شیرازبردند، حافظه اش را از دست داده بود، کسی را نمی شناخت حتی اسمش را فراموش کرده بود.

 پرستاران یکی یکی اسم ها را می گفتند بلکه عکس العمل نشان بدهد، به اسم ابوالفضل که می رسیدند شروع می کرد به سینه زدن خیال می کردند اسمش ابوالفضل است.

🔸رفته بودم یکی از بیمارستان های شیراز. گفتند:

« این جا مجروحی بستری است که حافظه اش را از دست داده، فقط می داند اسمش ابوالفضله» رفتم دیدنش تا دیدم شناختم، عباس بود، عباس مجازی!

به آنها گفتم :« این مجروح اسمش عباس است نه ابوالفضل» گفتند:« ما هر اسمی که آوردیم عکس العمل نشان نداد اما وقتی گفتیم ابوالفضل شروع کرد به سینه زدن، فکر کردیم اسمش ابوالفضل است»

🔸عباس میون دار هیئت بود، توی سینه زنی آنقدر نام حضرت ابوالفضل(ع) را می گفت تا از حال می رفت ، بس که با اسم ابوالفضل سینه زده بود، این کار شده بود ملکه ذهنش همه چیز را فراموش کرده بود الّا سینه زدن با نام زیبای ابوالفضل العباس.

سرانجام این سردار شهید به علت شدت جراحات وارده در تاریخ 17 اسفند 1365 به وصال با معشوق ازلی به آسمانها رسید و درجوار حضرت حق آرام گرفت.

🔸نقش شهید در دفاع مقدس:

نیروی اطلاعات عملیات لشگر ویژه 25 کربلا

فرمانده قله در منطقه غرب

فرمانده گروهان شناسایی اطلاعات در محور 2 ( لشگر 25 کربلا )

#فرازی_از_وصیت_نامه

🔸«امروز جنگی در پیش است. جنگی بین اسلام و کفر است. ابرقدرت ها و دشمنان انقلاب اسلامی ما دیدند در ایران یک قدرتی بوجود آمد که منافع آنها را به خطر انداخته و مانع چپاول گری این ها شده و دیدند که این قدرت و این نیروئی که این همه مقاومت و استقامت می کند از یک مکتبی به نام اسلام و این اسلام هست، این ابرقدرت ها را به زانو در آورده و این ها در این مدت سعی شان بر این است که اسلام و قرآن را از بین ببرند. پس جنگ ما جنگ بین اسلام و کفر است و وظیفه مسلمان ها و آنهایی که معتقد به اسلام هستند، این است که در این جنگ شرکت کنند و در این جنگی که بنا به دستور امام عزیز، ما باید تا نابودی کامل ظلم و ستم و رفع فتنه در عالم ادامه پیدا کند، انشاء الله...

🔸شما امت حزب الله! با در صحنه بودن تان و پیرو امام عزیز بودن تان اثبات کردید و ثابت کردید که یاران واقعی امام هستید. شما پیرو واقعی امام عزیزمان باشید. شما پیرو ولایت فقیه باشید و به رهنمودهای امام عزیزمان گوش کنید و به جان و دل بخرید و راهش را ادامه بدهید و پیرو روحانیت مبارز و روحانیتی که در طول تاریخ برای ما سمبل مبارزه و سمبل استقامت و تقوا و پاکی و خط دهنده انقلاب اسلامی و اسلام واقعی بوده اند بشوید...

🔸از شما می خواهم که در ادامه ی راهم، کوشا باشید و تا آنجایی که می توانید راه مان را ادامه بدهید و نگذارید که خون این عزیزان بر روی زمین بریزد و به هدر برود. اگر شماها هم اسلحه ما را بر ندارید، بدانید که خداوند دینش را حفظ می کند اما فقط و فقط برای آزمایش ماها و شماهاست و باید در آزمایشی که خداوند دارد می کند، قبول بشویم، انشاء الله...»

☑️ @khatesorkh1 ‌ ‌ ‌

نظرات  (۱)

۱۱ دی ۰۱ ، ۱۳:۲۴ روح الله مجازی

باسلام واحترام اینجانب برادر شهید بزرگوار عباس مجازی هستم 

ایشان در بیمارستان ذکر لبشان حسین بود نه ابوالفضل.

تشکر از نشر معارف شهدا.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی