گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

این سایت مربوط به کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام است.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

سردار شهید حاج موسی رضا زاده

دوشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۴۶ ب.ظ

تاریخ تولد: ۶/۱۱/۱۳۱۸- کازرون
تاریخ شهادت: ۲۸/۲/۱۳۶۶
محل شهادت :حلبچه
نحوه شهادت: شیمیایی
درجه: سردار/جانشین لجستیک لشکر المهدی(عج)
============>🔹🌹🌹
🇮🇷#ایران
معلومات شخصیة الشهید فی  
حَرب مقدسة(الحرب بین عراق و ایران )
الاسم : حاج موسی رضا زاده 🌹
 تاریخ المیلاد : 1940 ینایر  21
تاریخ الشهادة :1987 مایو 18
محل الشهادة : عراق - حلبجه 
کیفیة  الشهادة : فی انفجار قنبلة کیمیائیة
المنصب : قائد/خلیفة اللوجستیة من جیش المهدی(علیه السلام )
============>🔹🌹🌹
🇮🇷#ایران
personal identification of 
martyr: Holy defence
Name: Haj Mousa Rezazadeh🌷
Date of birth: 26/1/1940
Date of martyrdom: 18/5/1987
place of martyrdom: Halabja
The way of martyrdom : getting chemical
Rank : commander -in-chief/ logistics successor,lashkar Al- Mahdi
 ~~~~~~~~~~~~🔹🔹🌹
🌐گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام
==========================
 شهداء کنوز المعلومات فی العالم الإسلامی 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
🌐Martyrs of the Islamic world's information treasures
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
زندگینامه ومعرفی کانال شهید⏬
 🆔 @martyrs_of_Islamic_world
 http://ادرس وبلاگ
 martyrsofislamicworld.blog.ir
گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام, [۱۷.۰۷.۱۷ ۲۲:۳۸]
مهمان کانال 
#شهید_علی_اکبر_پیرویان 🌷
 @shahid_peyraviyan
=================<🌷>
#شهید_حاج_موسی_رضازاده
#معرفی_نامه
⚜شهید سردار حاج موسی رضازاده در سال 1318 در خانواده‌ای متدین و مذهبی ازکوی علیای کازرون چشم به جهان گشود.مهربانی و مردانگی او از همان بدو تولد در چهره او موج می‌زد و آزادی و عدالت‌خواهی در تن صدای معلوم بود.
⚜در سال 1345 به شهرستان ممسنی عزیمت نمود و با سرمایه‌ای اندک که داشت مغازه‌ی محقری راه انداخت، کاسب و حبیب خدا گشت. اهل معامله بود لذا با خدایش خوب معامله می‌کرد. در همان زمان نیت بر کسب را فقط به خاطر بعد اقتصادی نمی‌دانست و بیشتر به خاطر این بود که با سرمایه‌ی اندکی که دارد شهرستان را یاری کند. در واقع مغازه وی کانونی جهت تبلیغ و نشر احکام اسلامی به شمار می‌رفت. شهید خط کمونیستهای خیال‌پرداز را که شعار زمان مسکن آزادی می‌دادند را از نزدیک حس کرده بود.لحظه‌ای از فعالیت علیه آنان باز نماند و با تشکیل جلسات مذهبی جلوی نفوذ آنان را می‌گرفت. در پخش تکثیر و پخش اعلامیه‌های امام در شهرستانهای کازرون و نورآباد حرف اول را می‌زد و با ورود حاج جعفر اسدی فعالیتشان دو چندان گردید. فعالیت سیاسی ایشان در آشنایی شهید محراب آیت‌الله مدنی به او خود رسید، به طوریکه رابط بین شهید مدنی و روحانیونی چون آیت الله یزدی، آیت الله موسوی تبریزی، آیت الله دستغیب و دیگر علما و روشنفکران در قم و در یزد، همدان، تهران و شیراز می‌گردد.
⚜با تبعید شهید مدنی به بندر کنگان حاج موسی و حاج جعفر اسدی و دیگر همراهان دستگیر و روانه زندان کازرون و شیراز می‌گردد. شهید با شکل‌گیری سپاه پاسداران و بسیجیان راهی دیار جبهه گردید و رشادتهای فراوان از خود به جای گذاشت.
⚜عشق و عرفان را با نماز شب در سنگرهای جبهه تفسیر عملی نمود. تا هنگامی که دیدار دوست را لبیک گفت، سرزمین جبهه و جنگ را رها نکرد. سرانجام شهید در سن 48 سالگی در اسفندماه 1366 در سمت معاونت لجستیکی لشکرالمهدی (عج) به آرزوی دیرینه خویش نائل گردید و شهادت را عاشقانه در آغوش کشید روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
📝وصیتنامه سردار شهید حاج موسی رضازاد🕊
⚜با کفار و مشرکین کارزار کنید و آنها را به قتل برسانید و هر کجا آنها را بیابید از شهرشان برانید چنانکه شما را از وطن آواره کردند و فتنه‌گری که آنان کنند از جنگ سخت‌تر است و فسادش بیشتر است، ای خداوند اینک به نام تو و برای رضای تو دست از خاندان و اولاد حیات‌ خویش کشیدم و برای پیوستن به اولین کاروان شهدا به جنگ با کفار آمده‌ام تا دین خویش را به امام امت و دین اسلام و امت شهیدپرور اسلام انجام دهم و آمده‌ام تا به جانیان خائن و روباه‌صفتان بفهمانم که تا یک سرباز شیر صولت اسلامی باقی است، برای تو پیاده کردن قسط و عدالت اسلامی از جان و مال خویش مضایقه نخواهم کرد.
⚜دشمن باید بداند که این بنده و امثال بنده نیز رعب و وحشت در دلشان ایجاد نکرده بلکه نیروی لایزال الهی است که قدرت و ایمان به آنان عطا نموده تا علیه کفرالعاد بشورد.
⚜ای خداوند تو که نعمت جهاد را به ارزانی داشتی از تو می‌خواهم که از عمر ما بکاه و بر عمر امام عزیزمان بیافزا و اسلام و سربازان شجاعش را موفق و منصور بدار.
⚜ای امت مسلمان:
⚜ما از جان خود سیر نیستیم و آرزو داریم که در تمام جبهه به ویژه در رکاب حضرت امام زمان (عج) زنده بوده و بجنگیم ولی در این موفقیت که ناموس و مملکت و قرآن ما به مخاطره افتاده و بر ما واجب می‌شود که از شرف و حیثیت و مملکت اسلامی خود دفاع نماییم.
🍃ای خواهر و برادر:
برایم گریه نکنید و اشک نریزید، پیراهش سیاه نپوشید زیرا برای اینها کشته نشده‌ام، برای بقای اسلام و برای بیداری بی‌خبران و بی‌خردان کشته شده‌ام و برای رضای خدا جان خویش را می‌دهم و از خداوند می‌خواهم که به ما اجری دهد و به فرزندانم سفارش می‌کنم که: رهبر عزیزم را تنها نگذارید و جایم را در جبهه پر کنید و برای رسیدن به پیروزی نهایی از هیچ کوششی دریغ ننمایید و خداوند خود می‌تواند انتقام را از کافران بگیرد. ولی خداوند متعال می‌خواهد ما را امتحان کند و امیدوارم که بتوانم در این امتحان پیروز بیرون بیاییم.
و همه خواهران برادران که حق بر گردن من دارند، مرا حلال کنند.
از همه‌ی شما التماس دعا دارم و خداوند از سر تقصیرات ما بگذرد.
⏪#کانال_شهید_علی_اکبر_پیرویان 🌷
🆔 @shahid_peyraviyan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی