گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

این سایت مربوط به کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام است.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

شهید مجید مریوند

پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۵۵ ب.ظ

تاریخ تولد:1341/1/1
تاریخ شهادت:1360/9/26
محل شهادت:منطقه گیلانغرب
نحوه شهادت : گلوله تیر بار
درجه :فرمانده گروهان
============>🔹🌹🌹
🇮🇷ایران
معلومات شخصیة الشهید فی  حَرب مقدسة(الحرب بین عراق و ایران )
الاسم :  مجید مریوند 🌹
تاریخ المیلاد : 1962 مارس 21
تاریخ الشهادة :1982 ینایر  19
محل الشهادة : إیران- غیلان غرب 
کیفیة  الشهادة : بندقیة إطلاق النار 
المنصب : قائد السریة
============>🔹🌹🌹
🇮🇷ایران
personal identification of 
martyr: Majid Marivand🌷🕊 
Date of birth: 21/3/1962
Date of martyrdom: 16/12/1981
place of martydom: Gilan-e Gharb
The way of martyrdom : shooting machine gun
Rank : company commander
 ~~~~~~~~~~~~🔹🔹🌹
🌐گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام
==========================
 شهداء کنوز المعلومات فی العالم الإسلامی 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
🌐Martyrs of the Islamic world's information treasures
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
زندگینامه ومعرفی کانال شهید⏬
 🆔 @martyrs_of_Islamic_world
 http://ادرس وبلاگ
 martyrsofislamicworld.blog.ir
گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام, [۱۰.۰۷.۱۷ ۱۱:۲۱]
#شهید_مجید_مریوند
#معرفی_نامه
🍃فرمانده گروهان اول از گردان 153لشکر32انصارالحسین(ع)(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) 
🍃اولین روز فروردین ماه  سال 1341 که همه ی پارسی زبانان دنیا شادمان از آمدن سال نو وزندگی دوباره طبیعت بودند در محله تکیه امام رضا (ع) ملایر ودر خانواده ای ساده و مذهبی کودکی پا به عرصه ی وجود گذاشت که بعدها از نام آوران ایران بزرگ گردید.
🍃نامش را مجید گذاشتند ,گویی والدینش می دانستند او در آینده کارهای بزرگی خواهد کرد ومورد تمجید تاریخ خواهد بود.

کودکی را در ملایر سپری کرد و در سال 1347 تحصیلات ابتدایی را آغاز کرد.ا و موفق شد این دوره را در خرداد 1352 وبا نمرات خوب قبول شود.
🍃برای تحصیل در دوره ی راهنمایی به مدرسه ی  گویا رفت  و دوران تحصیلات دبیرستان را در سال 1355 در دبیرستان دکتر معین آغاز کرد وبا تلاش وکوشش , در خرداد ماه سال تحصیلی 1359 - 1358  با نمرا ت بسیار خوبی موفق به اخذ مدرک دیپلم حسابداری شد . 
🍃 مجید مریوند از سال 1353 که دردوره راهنمایی مشغول تحصیل بود فعالیتهای مذهبی اش را آغاز کرد.در مجالس قرائت قرآن و سخنرانی های مذهبی که در مسجد امام رضا ( ع ) در مجاور منزل شان  شرکت داشت ، طوری که دراین  دوران  قرآن را بسیار روان و با صوت شیوایی تلاوت می کرد . اهمیت زیادی به نماز اول وقت نشان می داد و نماز خود را سعی می کرد به جماعت ادا کند . 
🍃در دوران اوج گیری مبارزات انقلاب اسلامی در سال 1356 در گردهمایی ها و نشستهای مخفیانه زیر نظر عده ای از روحانیونی چون حجج اسلام  عبدوس , جعفر منش , میرشاه ولد بود,شرکت می کرد . 
سال 1357 جزء نفراتی بود که به طور مخفیانه اعلامیه های حضرت امام خمینی ( ره ) را که از فرانسه به ایران می رسید به صورت دستنویس و بعضا ً پلی کپی تکثیر و پخش می کرد . 
در آذرماه سال 1357  توسط نیروهای امنیتی  حکومت پهلوی در حین پخش اعلامیه های امام خمینی دستگیر و روانه زندان شد و در آنجا مورد ضرب و شتم  وشکنجه مأموران قرار گرفت . زندان وشکنجه نتوانست کمترین خللی در اراه الهی او در مبارزاتش ایجاد کند.
🍃در غروب روز 22 بهمن 1357 پس از راهپیمایی که منجر به درگیری انقلابیون با مأمورین رژیم در ملایر شد ,عده ای به شهادت از مردم به شهادت رسیدند و عده ای مجروح شدند . مجروحین نیاز مبرمی به خون داشتند ، مجید مانند هزاران ایرانی آزاده و ایثارگر در مدت کمتر از 24 ساعت ,سه بار خون خود را اهداء کرد طوری که حالش بسیار وخیم شد و کارکنان بیمارستان از اینکه آنها را در جریان اهداء قبلی خون نگذاشته ناراحت شدند و برای او سرم تجویز کردند . 
با پیروزی انقلاب اسلامی به جمع گروه نو تأسیس ضربت کمیته انقلاب اسلامی پیوست. در این دوران ضمن انجام ماموریت های خودبه تحصیل نیز اشتغال داشت . 
🍃اوقبل از تشکیل کمیته ی انقلاب اسلامی با جمع آوری کمک های مالی مردم خیر ملایر به صورت مخفیانه مردم نیازمند را شناسایی می کرد و شبانه با چهره پوشیده درب منزل آنها مقداری مواد غذایی و سوخت توزیع می کرد . 
قبل از دریافت مدرک دیپلم با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طرف جمعی از همرزمان سابق و مسئولین وقت سپاه ملایر از ا و دعوت شد به این نهاد بپیوندد.
🍃پس از ورود به سپاه  به عنوان مدیر داخلی این نهاد در ملایر منصوب شد. مدتی بعد به واحد بسیج رفت وبا قبول مسئولیتی در آن قسمت مشغول انجام وظیفه شد . 
فرمانده  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرهای  سامن و  جوکار مسئولیت بعدی مجید مریوند بود.
بعد از آن به قسمت مبارزه با مواد مخدر رفت ودر این واحد نیز خدمات قابل تقدیری از خود به یادگار گذاشت.
گروههای ضد انقلاب دموکرات , کومله, منفقین و...در کردستان دست به ایجاد آشوب وتخریب اموال عمومی ومردم زده بودند,مجید طاقت مشاهده ی این گستاخی را از گروهی از عوامل وابسته به بیگانگان نداشت ,اوبا فرمان امام خمینی(ره) به کردستان رفت و در جوانرود به مقابله با ضد انقلاب پرداخت تا نقشه ی شوم آنها در جداسازی کردستان از ایران بزرگ نقش بر آب شود.
 🍃با شروع جنگ تحمیلی چند بار به جبهه  رفت  و در جبهه های سرپل ذهاب , گیلانغرب و... حضوریافت . او در این جبهه ها باپاسداران و بسیجیان مخلص خدا که بعد ها به شهادت رسیدن همرزم بود. شهیدانی مانند, مرتضی روحیان ، حسن تاجوک ،  منوچهر عابدینی ومؤمنی .
مجید مریوند خاطرات خود را در دفترچه ای نوشته واز خود به یادگار گذاشته است. توصیه هایی که او به دوستان وهمرزمان خود  می کرد و نیز در نامه ها می نوشت ,دعوت به نماز اول وقت وتقوا بود . بهترین هدیه به نزدیکان و دوستان را کتاب خدا و دعوت به پیروی از دستورات او می دانست . 
بعد از بازگشت از جبهه مدتی را برای طی دوره آموزشی و خدمت به سپاه پاسداران همدان رفت. 
🍃در26 آذرماه 1360 به همراه 28نفر از همرزمانش به شهادت می رسد وپیکر مطهرشان در همانجا باقی می ماند.
"🌹🌹@shohadayemalayer

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی