گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

این سایت مربوط به کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام است.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

شهید احمد امینی

يكشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶ ب.ظ

@khatesorkh
============>🔹🌹🌹
🇮🇷#ایران

معلومات شخصیة الشهید فی
حَرب مقدسة(الحرب بین عراق و ایران )

الاسم : أحمد أمینى
تاریخ المیلاد : 1963 مایو 5

تاریخ الشهادة : 1983 تشرین الثانی19

محل الشهادة : عراق - مرتفعات بنجوین

کیفیة الشهادة : دبابة اصابة مباشرة
المنصب : عملیات الإنقاذ

============>🔹🌹🌹

personal identification of
martyr: Holy defence

Name: Ahmad Amini

Date of birth:5/5/1963

Date of martyrdom:19/11/1983

place of martyrdom: Penjwin heights


The way of martyrdom : hitting by direct shot of the Tank

Rank :operational rescuer

~~~~~~~~~~~~🔹🔹🌹
🌐گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام
==========================
شهداء کنوز المعلومات فی العالم الإسلامی
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
🌐Martyrs of the Islamic world's information treasures
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
زندگینامه ومعرفی کانال شهید⏬
🆔 @martyrs_of_Islamic_world

http://ادرس وبلاگ
martyrsofislamicworld.blog.ir

گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام, [۰۹.۰۸.۱۷ ۱۱:۱۵]
#طلبه_شهید_احمد_امینی

#معرفی_نامه

📝طلبه بسیجی شهید احمد امینی (امین رعنا) فرزند رضا در روز پانزدهم اردیبهشت ماه سال 1342 در تهران(محله جی) به دنیا آمد. او در خانواده ای مذهبی و روحانی پرورش یافت. دائی ایش حجت الاسلام محقق؛ موسس مسجد و حوزه علمیه حضرت حجت (عج) در تهران بود. احمد پس از طی دوران طفولیت به مدرسه رفت.

#همزمان با پیروزی انقلاب دانش آموزه سال سوم متوسطه بود و در سال 1361 در رشته ریاضی در دبیرستان نصیری دیپلم گرفت. حضور مستمر در فضای قرآنی، بویژه در مسجد جوادالائمه (ع) و آشنایی با دوستان بسیجی و انقلابی که برخی از آنان در دوران دفاع مقدس خلعت شهادت پوشیدند، زندگی و آینده او را نیز در مسیر نورانی شهادت قرار داد.

#شهید فرهاد نصیری که در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید، سید ابراهیم شعبانی که در عملیات بدر آسمانی شد و سید محسن تقی زاده که در عملیات والفجر مقدماتی به همرزمان شهیدش پیوست از دوستان و برادران ایمانی احمد بودند که پیش از او آسمانی شدند. با شروع جنگ تحمیلی چندین بار به صورت داوطلبانه با دوستان مسجد جوادالائمه (ع) به جبهه رفت و در عملیات مسلم بن عقیل در سال 1360 حضور یافت. شخصیت روحانی و تاثیر گذار احمد در میان دوستانش آثار شگرفی برجای گذاشته بود. چنانکه از گفته های همرزمانش بر می آید؛ آموزه های او در زندگی بچه های مسجد جوادالائمه تاثیر گذار بود.شهید حبیب غنی پور، شهید حمید فلاح پور اینگونه بودند.

#سال 1361 احمد امینی و محسن تقی زاده وارد حوزه علمیه قم (مدرسه امام) می شوند. مدتی بعد محسن عازم جبهه می شود و در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت می رسد. چند ماه پس از شهادت محسن، احمد نیز در تدارک اعزام به جبهه است. دوست صمیمی اش؛ علی، این بار شرطی پیش پایش گذاشت که اگر مصمم به رفتنی، این بار در پایگاه نام نویسی کن و سختی های دوره آموزشی را هم بگذران و مردانه برو.... احمد که پیش از این چند بار به مناطق مختلف عملیاتی رفته بود، می توانست طی این دوره برایش سخت باشد، اما اینگونه نبود و با کمال اخلاص و تواضع پذیرفت و برای آموزش نظامی به پادگان امام حسین(ع) رفت. احمد در این اعزام تنها و کسی از بچه های مسجد جواد الائمه با او نبود. او این بار امدادگر عملیاتی بود.

# سرانجام در روز بیست و هشتم آبان سال 1362 بر اثر اصابت گلوله مستقیم دشمن در مرحله دوم عملیات والفجر 4 در بلندی های پنجوین به فیض شهادت رسید. پیکرش تا 12سال مفقود بود و در خاک عراق ماند تا بالاخره در سال 1374 تفحص و به آغوش میهن اسلامی بازگشت.

#شهید احمد امینی طلبه بسیجی بی ادعا و مخلصی بود که قلم روان و قلب پرمهری داشت. برای دوستانش نامه می نوشت و در وصیت نامه اش با نثری شیوا و خواندنی به انگیزه اش در رفتن به جبهه، برای تداوم راه شهیدان و تبعیت از ولایت فقیه توصیه نمود.

در بخشی از وصیت نامه این شهید آمده است👇

#اگر جسد من ناپدید شد افسوس نخورید، که جسد هر جا باشد در روز قیامت برانگیخته خواهد شد و اگر تاسفی هست باید بر مظلومیت و ناپدید شدن تربت زهرا سلام الله علیها خورده شود...

#پدر عزیز خود را در اجرای وصایای خود صاحب اختیار می کنم؛ یک روز روزه از من قضا شده است که آن را بجای آورید و احتیاطا دو سال نماز صبح را بدهید بخوانند و نماز آیات که سه چهار تا یادم هست که خوانده ام اما قبلا فکر می کنم مرتب نخوانده باشم،بالاخره آنطور که حکم شرعی است اجرا کنید.

#هر کس که این وصیت نامه به او می رسد توصیه می کنم از خدا بترسید و در اعمال خود اخلاص را حفظ کنید..

@khatesorkh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی