گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

این سایت مربوط به کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام است.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

شهید حجت باقری

سه شنبه, ۵ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۰۴ ب.ظ


============>🔹🌹🌹
🇮🇷#ایران

معلومات شهید مدافع عن الحرم

الاسم : حجت باقری      🌹🕊
 
تاریخ المیلاد : 1985 مایو 22

تاریخ الشهادة : 2016 فبرایر 2

محل الشهادة : سوریا

کیفیة  الشهادة :  ضرب هاون ۱۲۰ بالرأس  والوجه
المنصب : الحارس

============>🔹🌹🌹

personal identification of
martyr: defender of holy shrine in Syria

Name: Hojat Bagheri🌹🕊

Date of birth: 21/5/1985

Date of martyrdom: 2/2/2016

place of martyrdom: Syria

The way of martyrdom : hitting by 120 mm mortar in head & face

Rank : Guard

 ~~~~~~~~~~~~🔹🔹🌹
🌐گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام
==========================
 شهداء کنوز المعلومات فی العالم الإسلامی
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
🌐Martyrs of the Islamic world's information treasures
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
زندگینامه ومعرفی کانال شهید⏬
 🆔 @martyrs_of_Islamic_world

 http://ادرس وبلاگ
 martyrsofislamicworld.blog.ir

#شهید_حجت_باقری

#معرفی_نامه

🔸در سال 1384 عشق و علاقه ی زیادش به اسلام،انقلاب و رهبری عزم او را در جهت حضور در نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور دفاع از ارزش های اسلام ناب محمدی و ارزش های انقلاب جزم کرد. پس از گذراندن مراحل سخت گزینش و کمیسیون پزشکی و مصاحبه های حضوری ،موفق به پذیرش در دانشگاه امام حسین (ع) شد. دوره ی عمومی تربیت پاسداری و کاردانی خود را در مجتمع دانشگاهی حضرت امیرالمؤمنین (ع) اصفهان گذراند و موفق به أخذ درجه ی ستوان سومی شد، در آن دوران از دانشجویان موفق در آن مجتمع بود.

🔸در سال 1387 پس از اتمام دوره ی کاردانی جهت ادامه خدمت به تیپ 33 هوابرد المهدی (عج) جهرم معرفی شد و در گردان الفتح که یادگار سرداران شهید محمود عالیشوندی ،احمد و حیدر کشاورز بود شروع به کار کرد. رشادت ها وشهامت های وی، همکاران را به یاد رشادت های شهدای دفاع مقدس فراشبند می انداخت. در سال 1388 موفق به چندین پرش چتر های مختلف از بالگرد شد. همرزمانش از صداقت در گفتار وکردار،اطاعت پذیری،انضباط، تقوا، ادب و فرماندهی وی و دلسوزی نیروهای تحت امر خاظرات زیادی دارند.

🔸حجت باقری فرماندهی با غیرت ، قاطع، مهربان و با بصیرت بود .در رزمایش ها و بازرسی های میدانی بسیار خوش میدرخشید تا این که در سال 1388 از طرف بازرسان ستاد کل نیروهای مسلح مورد تشویق قرار گرفت. در سال 1389 جهت ادامه خدمت به تیپ تکاور امام سجاد (ع) کازرون معرفی و در گردان تکاور حضرت فاطمه زهرا (س) مشغول به خدمت شد. در سال1390 در دوره ی تکاوری شرکت کرد و در آن دوره ، آموزش های ویژه، سخت و طاقت فرسا و نیرو های مخصوص را با موفقیت گذراند و در آن دوره هم به عنوان فراگیر نمونه انتخاب شد. در گردان تکاور حضرت فاطمه (س) ضمن اجرای مأموریت های محموله به آموزش نظامی نیروهای رسمی و سرباز می پرداخت و فرماندهی گروهان یکم آن گردان را بر عهده گرفت. بسیاری از فرماندهان و مدیران تیپ، از وی به نیکی و صداقت یاد میکردند.

🔸 تا اینکه در سال 1391 جهت برقراری امیت پایدار در نقاط صفز مرزی جنوب شرق کشور به آن منطقه اعزام شد وطی دوسال در سخت ترین شرایط ،همراه با دیگر همرزمانش و با اجرای عملیات های نطامی در مرز و عملیات مردم یاری در روستاهای مرز نشین زاهدان ، امنیت پایداری را در آن منطقه به بار آوردند . در سال 1393 به دلیل درخشش تکاوران تیپ تکاور امام سجاد (ع) در منطقه جنوب شرق ،به منظور برقراری امنیت پایدار در مرز های شمال غرب ، به آن منطقه اعزام شد.ارتفاعات صعب العبور و مملو از برف های شمال غرب شاهد دلاور مردی ها و رشادت های وی و همرزمانش بود .

🔸وی به عنوان فرمانده در حساسترین پایگاه مرزی آن منطقه مشغول بود ، با انسداد قاطع خط مرزی در منطقه مسٔولیت وی ، قاچاقچیان موا مخدر ، سوخت و گروه ضد انقلاب و تروریست پژاک ، دیگر جرأت تردد را نداشتند و خواب از چشمان آن ها حرام کرده بود .

🔸در سال 1393  به عنوان فرمانده و پاسدار نمونه انتخاب و معرفی شد و در همان سال به صورت داوطلب به منظور کمک مستشاری به رزمندگان اسلا در آن سوی مرزها به منطقه شامات عریمت کرد و با طرح ریزی های موفق در کنار ارتش سوریه و نیروهای مردمی ، موفق به تصرف و تثبیت چندین نقاط حساس در آن منطقه شد. پس از بازگشت غرور آفرین از منطقه شامات ، به ادامه مأموریت در شمال غرب کشور مشغول شد تا اینکه در آن منطقه حساس و استراتژیک با فرماندهی قاطع وی و چشمان تیز بین و گامهای استوار دیگر همرزمانش در تیپ تکاور امام سجاد(ع) و با یاری خداوند متعال و به برکت خون شهدای آن منطقه ، خاصه دلاور مرد فراشبندی شهید قاسم قاسمی ، منطقه شمال غرب از حضور گروه های تروریستی ضد انقلاب کاملا پاکسازی و امنیت پایدار در آن منطقه بر قرار شد .

🔸در 25 آذرماه 1394 برای دومین بار به منظور دفاع از مرزهای اسلام و حرم آل بیت(ع) همراه با دیگر تکاوران تیپ امام سجاد (ع) عازم سوریه شد. در آن منطقه با طرح ریزی دقیق و اجرای موفقیت آمیز عملیات ، در منطقه مسٔولیتی که منجر به آزاد سازی دو شهر استراتژیک و شیعه نشین نبل و الزهرا که چهار سال در محاصره ی داعش بود ،شد. در در 13 بهمن ماه 1394 در ین انجام عملیات مهم و غرور آفرین ، در روستای حردتین در شمال حلب بر اثر اصابت ترکش خمپاره 120 به سر و پهلو و پس از گفتن ذکر مقدس یا حسین (ع) به درجه رفیع شهادت نایٔل گشت و به جمع شهدای مدافع حرم پیوست و بار دیگر برگ زرینی به افتخارات مردم فراشبند افزود. پیکر پاک و مطهر وی در تاریخ 94/11/16 به خاک پاک و مقدس ایران اسلامی بازگشت .
☑️ @khatesorkh1 ‌ ‌

۹۶/۱۰/۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۱)

روحش شاد 🖤🙏

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی