گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

این سایت مربوط به کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام است.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

شهید محمد کهدوئی

چهارشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۸ ب.ظ



============>🔹🌹🌹
🇮🇷#ایران
معلومات شخصیة الشهید فی  
حَرب مقدسة(الحرب بین عراق و ایران )

الاسم : محمد کهدوئى  🌹🕊
 
تاریخ المیلاد : 1961

تاریخ الشهادة :   1982 سبتمبر  21

محل الشهادة : عراق- مخفر زید

کیفیة  الشهادة : غیر معروف

المنصب : قائد الکتیبة- لواء المهدى


============>🔹🌹🌹

personal identification of
martyr: Holy defence

 Name: Mohammad Kahdoei🌹

Date of birth:1961

Date of martyrdom:21/9/1982

place of martyrdom: Zeid border outpost, Iraq


The way of martyrdom: unknown

Rank :   Al-Mahdi brigade battalion commander

 ~~~~~~~~~~~~🔹🔹🌹
🌐گنجینه اطلاعات شهدای جهان اسلام
==========================
 شهداء کنوز المعلومات فی العالم الإسلامی
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
🌐Martyrs of the Islamic world's information treasures
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 http://ادرس وبلاگ
 martyrsofislamicworld.blog.ir

#شهید_محمد_کهدوئی

#معرفی_نامه

🔰شهید محمد کهدوئی در 24 (بیست و چهار) ماه مبارک رمضان سال 1340 در خانواده ای فقیر و تهیدست متولد گردید. شش (6) ساله بود که به دبستان رفت اما بعلت فقر مالی ناچار بود که زمستان را درس بخواند و در تابستان مشغول به کار شود از این جهت به کارگری پرداخت تا بتوانند مخارج مدرسه اش را تامین کند. در سن 7 (هفت) سالگی بود که بنا به خواست خودش نماز را یاد گرفت و در همان کودکی پدرش را از دست داد.

🔰تحصیلات ابتدائی را در مدرسه فردوسی به پایان رسانید و سپس به مدرسه راهنمائی قدسی رفت در دوران تحصیل شاگردی بسیار مودب بود بطوری که در کوچه و مدرسه و خانه هیچکس حتی مادر گاهی از دستش شکایت نمی نمود. با شروع انقلاب اسلامی شهید محمد بصف ملت پیوست و هم مخفیانه و هم آشکارانه به مبارزه پرداخت و هر کاری که از او بر می آمد کوتاهی نمی کرد. بعد از پیروزی انقلاب که او دیپلم خود را از هنرستان گرفت وارد سپاه پاسداران شد و بعد از تعلیمات لازم عازم جبهه آبادان- ماهشهر شد که مدت 3 ماه در آنجا بود و بعد از بازگشت از این ماموریت در حدود شش ماه بعنوان یکی از پاسداران بیت امام در تهران بود و سپس به کازرون برگشت و مسئول آموزش بخش زندانیان سپاه پاسداران و شهربانی گردید.

🔰و تمام سعی او بر این بود که آنان را به راه راست و اسلام بکشاند و آنان را با قرآن آشنا سازد و مدتی نیز در این سنگر خدمت کرد ولی او نمی توانست دور از جبهه باشد و بعد از مدتی به جبهه شوش رفت و فرمانده گروهی از برادران را به عهده وی گذاشته شد و از آنجا به سوسنگرد رفت و مدت 2 ماه در آنجا نیز مشغول آنجا وظیفه و خدمت به اسلام شد و همچنین در حمله بیت المقدس که منجر به آزادی خرمشهر شد شرکت داشت و باز هم فرماندهی گروه را بعهده داشت بعد از پایان یافتن عملیات سالم به کازرون برگشت و بنا به فرمان امام خمینی خواهر یکی از شهدای شهر را به عقد خود در آورد.

🔰بعد از مدتی دگربار نتوانست آرام بگیرد و همینطور می گفت همه دوستان من شهید شده اند و فقط من مانده ام چون قلب آنها پاک و ایمانشان کامل بود شهید شده اند.

🔰اما من لیاقت شهادت ندارم زیرا گنهکارم و مانند گنجشکی که در قفس زندانی است و برای آزادی خود تلاش می کند تا خود را آزاد شد.

🔰محمد نیز عاشق خدا شده بود و نمی توانست ساکت و در یک جا راکد بماند و در تلاش بود. تا خود را از زندان دنیا نجات دهد.

🔰و به معبودی که او را به دیار دوستان می رساند برسد.
در این هنگام با جلب رضایت مادر و همسرش برای چندمین بار به دیار عاشقان الله به جبهه حق شتافت تا بار دیگر پیوند خود را با خدای خویش محکم سازد در این سفر که بعنوان فرماندهی گردان تیپ المهدی عازم جبهه جنوب شد و مدت 40 (چهل) روز در این جبهه خدمت کرد و هر بار که نامه می داد می گفت برای من دعا کنید و این بار بود که به معشوق خود رسید.

🔰و با قلبی پاک و خیالی آرام خود راتسلیم دعوت حق کرد و در تاریخ 30/6/61 پاسگاه زید عراق به درجه رفیع شهادت نائل گشت و به لقاأ .... پیوست.

🔰آری محمد به آرزوی دیرینه اش که همان شهادت بود رسید و به دعوت حق لبیک گفت روحش شاد و یادش گرامی و راهش پر رهرو باد والسلام.

#گفته_های_سردار_شهید_محمد_کهدوئی

🔹1- برای امام و ظهور حضرت مهدی (عج) تنها منجی بشریت دعا کنید.

🔹2- در دعای کمیل و دعاهای دیگر و نماز جمعه شرکت کنید زیرا باعث وحشت دشمنان می شود. با دعا و رازو نیاز است که می توان سیاهی ها و آلودگی ها را از قلب زدود و به انسان آرامش خاطر می بخشد. و ارتباط با خداست کهمی توان از کارهای ناشایست دوری کرد.

🔹3- نماز شب را حتی المقدور بخوانید و اگر نتوانستید قضای آن را بخوانید. زیرا نماز شب قلب و روح انسان را جلا می بخشد.

🔹4- از خانواده های شهدا دیدن کنید زیرا آنها حق بزرگی بر گردن ما دارند. و نیز در نامه ها تاکید می کرد که وقتی به گلستان شهدا می روید به جای من هم برای آنها فاتحه بخوانید و از شهدا بخواهید که دعائی هم در حق ما بکنند. که اگر خدا مرا مورد قبول خویش قرار می دهد به آرزوی خود که شهادت است برساند.

🔹قرآن و دعا بخوانید همچون خوراکی است که برای جسم مفید است آن هم برای روح و جسم مفید است.

والسلام علیکم و رحمه ا... و برکاته

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی