گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

هدف این سایت معرفی شهدای جهان اسلام است

گنجینه شهدای جهان اسلام

این سایت مربوط به کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام است.

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

جنگ اقتصادی یا جنگ فرهنگی

چهارشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۱۱ ب.ظ

مدیر مجمع جهانی خادمین شهدا

 طی یاداشتی ؛ جنگ سیاسی و اقتصادی را نوعی تاکتیک برای انحراف افکار عمومی دانسته و خاطر نشان می کند .اصلی ترین هدف دشمن تضعیف و نابودی فرهنگ دینی و اسلامی است. 

 اگر فرهنگ جهاد و شهادت از بین برود روح جهادی نیز اسیب جدی خواهد دید و دشمن پیروز میدان خواهد شد.

بسم الله الرحمن الرحیم.

جنگ اقتصادی یا جنگ فرهنگی!

این روز ها در همه محافل ، خاص و عام ، مشکلات اقتصادی جامعه در اولویت مباحث قرار گرفته است .هرکسی وضع کنونی را به نحوی تفسیر می کنند ، اما در همه حال به یک نتیجه مشترک می رسند ، جنگ اقتصادی!!

انقلاب اسلامی ایران در طول ٤٠ سال فراز و نشیب هایی را تجربه کرده است . و در همه فرود ها بعد از بررسی جای پای دشمنان مشاهده شده است . خارج از هجوم جنگ سخت ، از اواخر دهه ٦٩ و ٧٠ دشمنان ایران اسلامی با یک تغییر تاکتیک ! حمله گسترده ای را به عنوان هجوم نرم و این بار به فرهنگ اسلامی اغاز کردند . از سهل انگاری دولت ها در امر مسئله فرهنگی بیشترین بهره براری را به نفع خود کرده تا پایه های نظام اسلامی را از درون سست نمایند .در آن برهه هشدارهای مقام معظم رهبری نیز از طرف برخی مسئولین یا جدی گرفته نشد یا آنگونه که باید ایفای نقش می کردند به هر علتی انجام نپذیرفت. 

تا اینکه ضرباتی به فرهنگ اسلامی وارد آمد.

به طور طبع وظیفه دلسوزان نظام در این عرصه روز به روز سخت تر و سنگین تر می شود از یک سو می باید بخش های آسیب دیده را مرمت نمایند و ازسوی دیگر از حملات جدید دشمن دفاع کنند.

دشمن نیز با یک جهش چندین ساله که از نیروهای انقلابی جلوتر بود ، با تغییر تاکتیک ها ، همه نیروهای انقلابی را در یک سردر گمی قرارداده و با حفظ برنامه اول یعنی جنگ فرهنگی به جنگ سیاسی نیز روی آورد.تا بخش دیگری از عناصر انقلابی را در این جبهه مشغول نگاه دارد .حال نیز با حفظ جنگ در جبهه فرهنگی و سیاسی ، توانسته با حمایت مزدوران داخلی خود جبهه سوم را به عنوان جنگ اقتصادی باز نماید . 

و سعی می کنند با ایجاد فشارهای اقتصادی بر جنگ اصلی یعنی جنگ فرهنگی غلبه کرده و پیروز میدان شود.

به اعتراف دشمنان اگر بتوانند در بخش اول یعنی جنگ علیه فرهنگ اسلامی پیروز شوند همه مشکلات از نظر آنها مرتفع شده است.

به طور مثال اگر فرهنگ جهاد و شهادت ضربه ببیند ، روح جهادی نیز از میان خواهد رفت که در سال های اخیر استدلال های غلطی از برخی مسئولین غرب زده در مورد مدافعان حرم شنیده می شد . گاهی مذاکره را بهترین راه حل پیشنهاد می دادند گاهی نیز بر این باور پافشاری می کردند منتظر باشیم تا اگر بر مرزهایمان رسیدند مبارزه می کنیم. نمونه این تفکر در زمان ریاست جمهوری بنی صدر خائن نیز وجود داشت. 

یکی از اصلی ترین اهداف دشمن در میان جوانان این مرز وبوم ایجاد جامعه ای جاهل است ، جهل یکی از اصلیترین عوامل ریزش و فاصله گرفتن از اصول و مبانی اسلام است ،که اگر درمان نشود به رفتار ضد دینی می انجامد .

حال با این تفاسیر باید مسئولین فرهنگی به جدیت و پشتکار حفاظت از فرهنگ اسلامی را در دستور کار خود قرار دهند که قصد و نیت دشمن جنگ فرهنگی بوده و هست .پس نباید اجازه داد مشکلات اقتصادی و سیاسی ، راهکارهای مبارزه با جنگ نرم دشمن را تحت الشعاع قرار دهد.

توصیه می شود هرکسی در اندازه وسع و توان خود به رشد فرهنگ غنی اسلامی کمک نماید تا جامعه ای با نشاط ،سالم و اسلامی داشته باشیم.

✍محمدی همدانی

مجمع جهانی خادمین شهدا

١٣٩٧/٥/٢

والعاقبت للمتقین

۹۷/۰۵/۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی